Posłuchali mieszkańców
Telekomunikacja Polska SA o zamiarze jej likwidacji poinformowała na początku marca ajenta miejscowego sklepu spożywczego, jako że budka rzekomo znajduje się na jego terenie. W uzasadnieniu podała, że automat jest nieopłacalny. Z decyzją nie mogli się pogodzić mieszkańcy Jankowic. – Jesteśmy zdania, że budki nie powinno się likwidować, ponieważ jest ona potrzebna – mówi sołtys Henryk Machnik. – W naszej wsi są ludzie, którzy nie mają telefonu i przychodzą tutaj dzwonić. Kiedy automat się zepsuje, mieszkańcy od razu mi to zgłaszają, proszą o interwencję – dodaje. – Ludzie faktycznie korzystają z tej budki, ci, którzy nie mają w domu telefonu, tylko komórkę. Na pewno jest ona potrzebna – potwierdza Aniela Dylus, sprzedawczyni ze sklepu w Jankowicach.
Jankowice to miejscowość, w której trudno zadzwonić z telefonu komórkowego. Prawie w całej wsi nie ma zasięgu. Dlatego z automatu korzystają nie tylko mieszkańcy, ale też kierowcy przejeżdżający drogą wojewódzką, turyści rowerowi.
– Poza tym ta budka nigdy nie była dewastowana, nie trzeba jej remontować. Nie sądzę, żeby generowała jakieś dodatkowe koszty – mówi Henryk Machnik. Telekomunikacja Polska zapewnia, że budka w Jankowicach zostanie. – Owszem, wysłaliśmy pismo w sprawie likwidacji, ale mieszkańcy prosili, żeby tego nie robić. W związku z tym budka zostaje – mówi Maria Piskier z biura prasowego TP S.A.
112 czy 997
W przypadku braku zasięgu, tak jest np. w wielu miejscach w Jankowicach, nie można zadzwonić z telefonu komórkowego na numery alarmowe typu 112, 997, 998, 999. Sprawdziliśmy to osobiście.
(e.Ż)