Podatki - warto wiedzieć
Formularze i porady.
Wszystkie niezbędne formalności, związane z rozliczeniami załatwimy w Urzędzie Skarbowym w Raciborzu przy ul. Drzymały 32. Urząd czynny jest w poniedziałki w godz. 7.00-18.00 i od wtorku do piątku w godz. 7.00-15.00. Formularze zeznań podatkowych można pobierać w pok. nr 3. Tam też otrzymamy wszystkie informacje i porady dotyczące wypełniania druków. Uzupełnione zeznania można składać osobiście w siedzibie Urzędu w pok. nr 9 lub przesłać pocztą.
Wpłata podatku.
Wpłat podatku można dokonywać za pośrednictwem poczty lub banku na rachunek Urzędu Skarbowego w Raciborzu NBP o/o Katowice: 72101012123060982223000000, bądź osobiście w kasie urzędu czynnej od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-13.00.
Gdzie po informacje.
W celu uzyskania bardziej szczegółowych informacji, można zwrócić się do Krajowej Informacji Podatkowej pod ogólnopolskim numerem telefonu 0 801 055 055 (opłata 35 gr. brutto/min) i dla sieci komórkowych 22 330 03 30 (opłata zależy od operatora).
Kiedy zwrot pieniędzy?
Nadpłata podlega zwrotowi w terminie 3 miesięcy od dnia złożenia zeznania podatkowego. Zwrot nadpłaty następuje: na wskazany rachunek bankowy podatnika, obowiązanego do posiadania rachunku bankowego, w gotówce, jeżeli podatnik nie jest obowiązany do posiadania rachunku bankowego, chyba że zażąda zwrotu nadpłaty na rachunek bankowy. Nadpłata w gotówce może zostać zwrócona w kasie w urzędzie lub przekazem pocztowym jednak wówczas wysokość będzie pomniejszona o koszty zwrotu nadpłaty (wysokość kosztów wynosi 1% kwoty nadpłaty + 4,70 zł). Podatnicy, którzy posiadają rachunek bankowy i chcą otrzymać zwrot nadpłaty podatku na ten rachunek, muszą złożyć formularz NIP-3 lub NIP-1 i podać aktualny numer rachunku bankowego.