Staniemy w korkach
Znów staniemy w korkach
– To będzie horror – mówią kierowcy korzystający codziennie z mostu nad kanałem Ulga. Jego remont rozpocznie się lada dzień.
Raciborscy kierowcy odliczają dni do remontu mostu nad kanałem Ulga. Choć inwestor nie podał jeszcze szczegółowej daty rozpoczęcia prac, wiadomo, że nastąpi to jeszcze w marcu. Kierowcy mają wątpliwości, czy zaproponowane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich objazdy poradzą sobie z ogromnym natężeniem ruchu. ZDW wyznaczył dla samochodów osobowych objazd ulicami: Gliwicką, Olimpijczyka, Letnią, Drzewieckiego, Rybnicką i Bosacką. – Jadąc od Markowic, w godzinach szczytu i tak stoję w korkach. Nie wyobrażam sobie, aby wąskie ulice dały radę przejąć takie natężenie ruchu. Znów trzeba będzie wyjeżdżać do pracy pół godziny wcześniej, jak to miało miejsce przy ostatnim remoncie mostu w naszym mieście – mówi Michał Piechaczek, kierowca z Kuźni Raciborskiej.
Remont mostu potrwa co najmniej do grudnia. – To poważne zadanie. Ruch na moście zostanie całkowicie zamknięty. Przy tego typu remontach nie wchodzi w grę pozostawienie przejazdu – wyjaśnia Adam Smudziński z Przedsiębiorstwa Remontów Ulic i Mostów w Gliwicach, które będzie realizowało zadanie.
Koszt remontu to 4,8 mln zł.
Zakres prac planowanego remontu mostu nad kanałem Ulga (droga wojewódzka nr 919) obejmuje m.in. remont dojazdów do mostu, naprawę płyty mostu, remont konstrukcji, w tym urządzeń dylatacyjnych oraz rekonstrukcję systemu odwodnienia mostu, wraz z instalacją systemu oczyszczania wody. To nowość, bowiem dotychczas most nie miał takiego urządzenia, a woda spływała wprost do kanału – wylicza Ryszard Pacer z Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
– Remont tego mostu planowany był na rok ubiegły. Jednak został przełożony na ten rok ze względu na prośbę władz miasta. Związane to było z pracami remontowymi systemu kanalizacji prowadzonymi przez miasto. Jednoczesna realizacja takich inwestycji sprawiłaby kolosalne problemy komunikacyjne w Raciborzu. Tym razem władze miasta zaakceptowały zmiany w organizacji ruchu zaproponowane przez ZDW w Katowicach na czas remontu mostu nad Ulgą – dodaje Pacer
(acz)