Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy
3 stycznia w ZSG w Nędzy rozpoczęły się zajęcia III etapu projektu Pierwsze Uczniowskie Doświadczenia Drogą Do Wiedzy, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Jego głównym celem jest wdrożenie elastycznego modelu edukacji dostosowanego do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Program jest realizowany w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera i służy wykrywaniu u dzieci dominującej inteligencji, dzięki której będzie można wspierać rozwój inteligencji słabszych. W projekcie tym bierze udział 17 uczniów klasy Ib pod kierunkiem Barbary Rerich. Praca z dziećmi odbywa się zarówno podczas zajęć lekcyjnych jak też na zajęciach dodatkowych (50 godzin dodatkowych w ramach realizacji projektu). Nie byłoby to możliwe bez aprobaty rodziców uczniów klasy I b, którzy na specjalnym zebraniu zostali zaznajomieni z głównymi założeniami projektu, przekazano im również informację o współfinansowaniu projektu przez Unię Europejską oraz przedstawiono metody i formy pracy na zajęciach dodatkowych („zajęcia bez tornistra”). Rodzice mieli okazję przyjrzeć się ośrodkom zainteresowań utworzonym w sali, gdzie będą odbywać się lekcje wyposażonymi w różnorodne środki dydaktyczne m.in.: akcesoria sportowe, teatrzyk dziecięcy wraz z pacynkami, zestaw instrumentów muzycznych, zestawy gier planszowych i klocków, mikroskop z przyborami i wiele innych ciekawych pomocy, które na pewno uatrakcyjnią pracę z dziećmi. Wszyscy rodzice chętnie wyrazili zgodę na udział swoich pociech w zajęciach dodatkowych w ramach projektu. Program jest bowiem szansą dla naszych pierwszoklasistów, którzy od początku edukacji mają możliwość intensywniej się rozwijać zgodnie ze swoimi predyspozycjami. Budują pozytywną samoocenę i motywację do nauki. Korzystają z bogatego zestawu środków dydaktycznych oraz mają szansę lepszego startu szkolnego. Szkoła ma możliwość realizować innowacje poprzez uczestnictwo wprojekcie UE. Przygotowuje uczniów ciekawych świata, znających swoje mocne strony do podejmowania działań w dorosłym życiu. Wymierną korzyścią dla szkoły jest bezzwrotny zestaw środków dydaktycznych o wartości 8.000 zł.
(ZSG w Nędzy)