Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 48 (1020) Data wydania: 29.11.11

PKP przedstawi dwie propozycje

Na początku grudnia przedstawiciele raciborskiego magistratu spotkają się z przedstawicielami PKP w sprawie ewentualnego przejęcia dworca kolejowego w Raciborzu.

W połowie listopada oddział gospodarowania nieruchomościami w Katowicach przygotował dwie oferty. Teraz przyjrzą im się urzędnicy. – Poprosiliśmy o przygotowanie dwóch wariantów – dzierżawy i kupna budynku dworca. Poprosiliśmy również o przygotowanie bilansu ekonomicznego dla budynku – mówi naczelnik Elżbieta Sokołowska z wydziału gospodarki nieruchomościami w raciborskim magistracie. Jak mówi Mirosław Lenk, przedstawiona przez PKP oferta będzie kluczowa dla przyszłości dworca. – Chcemy ją przedstawić radnym i zadecydować czy bierzemy ten budynek czy nie. Czy dzierżawa czy kupno będą nas bez wątpienia kosztować – mówi Lenk. Miasto dostało również propozycję przejęcia dworca w Markowicach. – Odmówiłem, bo to dworzec praktycznie dla nas nie do wykorzystania z racji lokatorów, którzy tam mieszkają. Mimo to, rozmawiałem z panią dyrektor w PKP, że jesteśmy gotowi na rozmowy i na przejęcie części kolejowych budynków choćby przy ulicy Nowomiejskiej. Jesteśmy otwarci na rozmowy – dodaje prezydent. PKP chce się pozbyć nieruchomości jak najszybciej, bo jak pokazała ostatnia kontrola Najwyższej Izby Kontroli, takie obiekty zwiększają tylko zadłużenie kolei. – Pomimo upływu 10 lat od rozpoczęcia restrukturyzacji polskich kolei, większość nieruchomości zbędnych dla transportu kolejowego wciąż nie została zagospodarowana. Ponad 40 tys. działek oraz 36 tys. budynków nie tylko nie przynosi zysków, ale co roku generuje niepotrzebne wielomilionowe koszty. Znaczny majątek PKP SA pozostaje niewykorzystany, a oddłużaniem kolei wciąż obciążany jest budżet państwa. PKP SA dysponuje znaczną liczbą nieruchomości i działek, które są zbędne dla działalności spółki. Dzięki pieniądzom uzyskanym z ich wynajmu lub sprzedaży koleje mogłyby uregulować swoje zadłużenie, sięgające ok. 4 – 5 mld zł. – czytamy w raporcie NIK.

(acz)