Przyciąganie w plener
17 tys. zł prezydent Lenk proponuje wydać na reklamę Dni Raciborza i aplikację na telefony komórkowe, która będzie sławić walory miasta.
Czy pomysły z urzędu zostaną zrealizowane, zdecydują na kwietniowej sesji radni miasta. Kampania reklamowa Dni Raciborza i wykonanie „aplikacji internetowej dla turystów na telefony komórkowe, zawierającej informacje o Raciborzu” oszacowano przy Batorego na 17 tys. zł.
Radni z ław opozycji, zwłaszcza członkowie NaM co roku zaznaczają, że samorząd za mało promuje swoje imprezy plenerowe poza miastem, w mediach regionalnych czy billboardach w innych miastach. Tak było chociażby w grudniu gdy zorganizowano Jarmark Bożonarodzeniowy. – W śląskich stacjach radiowych słychać było o jarmarkach wszędzie tylko nie w Raciborzu – narzekał wtedy radny Dawid Wacławczyk.
Od urzędników usłyszał wówczas, że problemem jest brak pieniędzy na tego typu działania promujące. Teraz referat promocji ma szansę dostać z budżetu dodatkowe pieniądze na reklamę najważniejszej w roku imprezy miejskiej. Wystąpią na niej Kombii i Kamil Bednarek.
(ma.w)