Zamkowa – dwukierunkowa
To już pewne – ulica Zamkowa przy Mechaniku zmieni się z drogi jednokierunkowej, na dwukierunkową. Jak poinformował w czasie komisji gospodarki wiceprezydent Wojciech Krzyżek, prace zmierzające do jej przebudowy rozpoczną się w tym roku. Inwestycja ma kosztować 800 tysięcy złotych. Jednym z następstw takiej zmiany będzie wprowadzenie zakazu parkowania przy raciborskim Mechaniku.
Głównym powodem podjęcia takich działań jest próba dostosowania rozwiązań komunikacyjnych w obrębie powstającego na OSiR-ze aquaparku. Magistrat zrobi wszystko, aby zakończenie prac remontowych na Zamkowej, zbiegło się w czasie z zaplanowanym na wiosnę przyszłego roku otwarciem H2Ostróg. Jednym z następstw takiej zmiany będzie wprowadzenie zakazu parkowania przy raciborskim Mechaniku. Dołożenie drugiego kierunku na drodze od OSiR-u do, ruchliwego zazwyczaj, skrzyżowania przy moście, niepokoi radnego Roberta Myśliwego, który swoimi obawami podzielił się w czwartek z włodarzami miasta. – Czy jest to aby najlepsze z możliwych rozwiązań w tej sytuacji? – zwrócił się w stronę prezydentów. – Z naszych informacji wynika, że Wojewódzki Zarząd Dróg dokona zmian sygnalizacji świetnej na skrzyżowaniu przy moście. Włączanie się do ruchu na nim od strony Zamkowej, będzie więc kontrolowane „światłami” – tłumaczył Krzyżek. Myśliwy przypomniał radnym o pomyśle zastąpienia wspomnianego skrzyżowania, rondem. – Czy nie ułatwiłoby to w tym wypadku ruchu? – pytał Myśliwy. – Zaczerpnęliśmy porady ekspertów, z których wynika, że w przypadku wprowadzenia planowanych zmian, ruch drogowy za mostem będzie w pełni płynny – stwierdził zastępca prezydenta. – Poza tym wszystkie podmioty działające przy ulicy Zamkowej zgadzają się z proponowanym przez nas projektem jej zabudowy – dodał Krzyżek, a na jego słowa zareagował Henryk Majnusz. – Nie rozumiem, jakie przeszkody stoją na drodze do tego, aby w miejscu skrzyżowania prostopadłego powstało rondo? Przecież teraz jadąc mostem można utknąć w korku, ponieważ tak długo czeka się na światłach – zastanawiał się przewodniczący Majnusz. Wojciech Krzyżek stwierdził, że w infrastrukturze drogowej nie może występować sytuacja, w której most łączy dwa ronda. – Jeszcze raz chcę powtórzyć, że zwróciłem się z takimi samymi pytaniami do fachowców i otrzymałem odpowiedź, że zastąpienie skrzyżowania rondem jest nie do zrealizowania. Nie zamierzam podważać zdania ekspertów – uciął dyskusję Krzyżek.
MAD