Zakupy. O czym warto pamiętać?
Porady:
2 lata – to czas na zgłoszenie reklamacji na podstawie rękojmi od momentu zakupu. Reklamację składamy w sklepie, w którym dokonaliśmy zakupy. Najlepiej na piśmie. Kupując rzeczy na wyprzedaży, z ekspozycji lub z promocji – mamy takie samo prawo jak w przypadku zakupu po cenie regularnej. W reklamacji możemy żądać: naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub gdy wada jest istotna – zwrotu pieniędzy. Wybór należy do klienta.
Reklamacja – w jej ramach możemy żądać naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub gdy wada jest istotna – zwrotu pieniędzy. Wybór należy do klienta.
Dowód zakupu – jest konieczny do zgłoszenia reklamacji. Najprostszym jest paragon. Ponadto – dowodem zakupu może być potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które nam towarzyszyły podczas zakupów.