Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 8 (1340) Data wydania: 20.02.18
Czytaj e-gazetę

CEPIK zszargał nam dobrą opinię

3 pytania do Ryszarda Winiarskiego starosty raciborskiego

– Ostatnie miesiące obfitują w gorzkie uwagi mieszkańców powiatu pod adresem starostwa. Chodzi o ich opinie na temat rejestracji pojazdów. Delikatnie mówiąc, nie są zadowoleni z czasu obsługi.

– Całe lata zajęło nam zapracowanie na dobrą opinię funkcjonowania referatu komunikacji w starostwie. Ludzie chwalili nas za usprawnienia i krótki czas obsługi. Jak wszedł system CEPIK zrobiło się duże zamieszanie i po mieście słychać, że petenci się żalą na urzędników. To nie jest nasza wina, bo to centralny system i nie pracuje jak powinien. Długo to trwa. Ręczna robota, w nadgodzinach się wprowadza. Co wcześniej w kwadrans się załatwiało, dziś trzy razy dłużej.

– Od wprowadzenia CEPIK wciąż słychać o jego usprawnianiu, ale idzie to bardzo powoli.

– Ludzie ustawiają się w kolejkach od rana by załatwić sprawę w starostwie. Przyznaję, że tych skarg jest dużo. Tłumaczymy, przepraszamy, choć nie za siebie. Wielu zrozumie, inni nie chcą zrozumieć, że zły jest system, a nie rzekomo winni temu pracownicy starostwa. Traci na tym opinia o urzędnikach powiatowych, co martwi mnie najbardziej. Osobiście mi zależy, aby obsługa klienta starostwa odbywała się szybko i sprawnie.

– Czy pan osobiście interweniował w sprawie CEPIK w kręgach odpowiedzialnych za jego wdrażanie?

– Jako samorząd należymy do związku powiatów i wystąpiliśmy do odpowiedzialnego ministra o szybkie działania naprawcze, aby CEPIK funkcjonował prawidłowo. To było pisemne stanowisko, zapewniam, że bardzo ostre. Zaznaczyliśmy tam, że ten system utrudnił nam obsługę petentów, zamiast w niej pomóc, a przecież takie było jego założenie.

Notował Mariusz Weidner