Nakleją, zagrają i nakręcą – pomysły na promocję powiatu
W starostwie powstał plan działań promocyjnych na ostatni rok kadencji. Zrealizowany będzie pomysł opozycyjnego radnego i powstanie film o dokonaniach obecnej władzy.
Wśród zaplanowanych w budżecie powiatu wydatków znalazł się druk „pilotażowej transzy naklejek promocyjnych na samochody”. Mają być rozdawane kierowcom by promowali Raciborszczyznę. To kompromisowe rozwiązanie względem pomysłu radnego Dawida Wacławczyka, który postulował zakup ramek do tablic rejestracyjnych z napisem promującym powiat. – Będzie to naklejka w kształcie koła o śr. 9 cm z logo powiatu raciborskiego. Koszt druku to 1906,50 zł – przekazała nam Karolina Kunicka odpowiedzialna za promocję w powiecie.
Opracowanie i wydanie gry planszowej z atrakcjami ziemi raciborskiej dla dzieci to drugie z działań zaplanowanych na ten rok. Gra wzorowana będzie na pomyśle radnego powiatowego Szymona Bolika i jego brata. Powiat zamierza przeznaczyć na ten cel do 14 tys. złotych. Dystrybucja gry planowana jest wśród przedszkoli i szkół podstawowych w powiecie raciborskim i powiatach ościennych, a także poprzez Punkt Informacji Turystycznej na Zamku Piastowskim w Raciborzu. – Gra będzie też stanowiła nagrody w konkursach organizowanych dla docelowej grupy wiekowej – informuje K. Kunicka.
Budzący nieraz kontrowersje (w poprzedniej kampanii wyborczej takie wydatki krytykował Dawid Wacławczyk, aktualnie szef komisji promocji w powiecie) film informacyjno–promocyjny podsumowujący działalność samorządu powiatowego za okres 2015–2018 też trafił do zadań starostwa. Na ten cel zaplanowano maksymalnie 10,5 tys. zł.
(ma.w)