Warto zapytać eksperta
Porad udzielają: prawnik, psycholog, pracownik socjalny oraz pedagog. Wszyscy w ramach wolontariatu. Klienci biura nie powinni się jednak spodziewać, że doradcy rozwiążą za nich problemy. – Nie na tym polega koncepcja działalności centrum. My raczej wskazujemy możliwości, jakie stoją przed klientem. Owszem pomagamy, jednak to on sam musi się zdecydować czy z danej możliwości chce skorzystać – mówi koordynatorka projektu Katarzyna Wiedeman.
Na podstawie materiałów dostarczonych przez klienta eksperci udzielają informacji co ten może zrobić, doradzają jaką drogę może wybrać, jakie poniesie koszty, wyjaśniają też jaka jest jego sytuacja prawna. – Nie udzielamy stricte porad prawnych. To klient na podstawie informacji jakie mu przekazujemy musi wybrać jedną z możliwych dróg rozwiązania swojej sprawy – wyjaśnia Izabela Henning, prawnik w Centrum Eksperckim.
Dyżury specjalistów odbywają się w siedzibie BPO w Radlinie, przy ul. Solskiego 15, w budynku gdzie mieści się Ośrodek Pomocy Społecznej. Można też dzwonić pod nr 032 4530728. Dyżury będą trwać do listopada. Prawnik przyjmuje w każdy wtorek i czwartek od 15.00 do 17.00, zaś dyżur telefoniczny trwa w te same dni od godz. 17.00 do 18.00. Psycholog czeka we wtorki i środy od 15.30 do 17.30 i kolejną godzinę dyżuruje pod telefonem. Pracownik socjalny dyżuruje w każdy wtorek od 10.00 do 14.00 oraz dodatkowo pod telefonem w każdy czwartek od 13.00 do 15.00. Pedagog przyjmuje w każdy czwartek od 14.00 do 18.00 oraz pełni dyżur telefoniczny w każdy piątek od 13.00 do 15.00.Pytania do ekspertów można kierować również za pomocą poczty elektronicznej na adres bporadlin@freee.ngo.pl
Artur Marcisz