Internet dla wybranych
Grzegorz Tatarczyk z Gołkowic w sierpniu ubiegłego roku po raz pierwszy zwrócił się z prośbą do Telekomunikacji Polskiej SA o zainstalowanie w domu usługi Neostrada. Od lat jest klientem tego operatora, więc myślał, że nie będzie problemu. Mylił się. Usłyszał, że nie ma takiej możliwości technicznej. Po kilku miesiącach z kolei poinformowano go, że możliwości techniczne już są, ale centrala telefoniczna jest za mała i nie posiada wystarczającej liczby portów, dlatego Neostrady podłączyć nie można. – Miałem uzbroić się w cierpliwość i czekać aż rozbudują centralę bądź aż zwolni się któryś z portów – mówi Grzegorz Tatarczyk.
Planowana rozbudowana centrali miała odbyć się w połowie bieżącego roku. Nic z tego nie wyszło. – To był tylko plan. Sądzę, że zainteresowanie Neostradą w tym rejonie musiało być niskie, więc dlatego rozbudowa centrali została przesunięta w czasie – wyjaśnia Maria Piskier, rzecznik prasowy TP SA. Rozbudowa nastąpi najwcześniej w czerwcu 2009 roku, ale to także na razie plan, który może się jeszcze zmienić.
Telebałagan
Nasz czytelnik składał kolejne zamówienia, licząc że prędzej zwolni się któryś z portów. – Miałem nadzieję, że w końcu uda mi się trafić na wolny port, bo coraz więcej osób w okolicy przechodziło na internet doprowadzany drogą radiową. Dlatego mimo kolejnych odmów co jakiś czas ponawiałem zamówienie – wyjaśnia pan Grzegorz. Jakież było jego zdziwienie, kiedy podczas kolejnego składania zamówienia usłyszał, że nie może ono zostać zrealizowane, bo w dalszym ciągu aktualne jest poprzednie zamówienie, z kwietnia tego roku, na które notabene pan Grzegorz dostał odmowną odpowiedź.
– Dowiedziałem się, że nie będę mógł złożyć zamówienia na Neostradę tak długo, aż w ich systemie komputerowym anulowane nie zostanie to wcześniejsze zamówienie. Po jakimś czasie pani na błękitnej linii powiedziała mi, że wystąpił z moim zamówieniem problem globalny i nie można go usunąć – opowiada nasz czytelnik. – Z jednej strony dostałem odmowną odpowiedź na tamto zamówienie, z drugiej strony nowego złożyć nie mogę – rozkłada ręce pan Grzegorz.
Macie przecież modem
W TP SA zaprzeczają jednak jakoby wina leżała po ich stronie. – Ten pan musi po prostu uzbroić się w cierpliwość i czekać aż zostanie rozbudowana centrala telefoniczna – wyjaśnia Maria Piskier. Nie przekonuje to Grzegorza Tatarczyka. – Mój sąsiad dwa tygodnie temu złożył zamówienie i ku mojemu i swojemu zdziwieniu od ręki dostał usługę. A ja w dalszym ciągu nie mogę się doprosić, pomimo kilkunastu miesięcy starań – denerwuje się mężczyzna.
– Nic nie szkodzi że sąsiad tego pana Neostradę dostał. U tego pana nie ma po prostu możliwości technicznych do zainstalowania tej usługi – odpowiada pani rzecznik. Nie potrafi jednak wyjaśnić o jakie możliwości techniczne chodzi. Twierdzi jedynie, że Neostrada nie jest usługą dla każdego. – Naszym obowiązkiem jest tylko umożliwienie korzystania z internetu. I to gwarantujemy każdemu naszemu klientowi za pomocą modemu. Oczywiście, że wygodniejszym i tańszym rozwiązaniem jest Neostrada, ale nie mamy obowiązku dostarczenia tej usługi każdemu – wyjaśnia Maria Piskier.
– Synowi Internet potrzebny jest do szkoły a mnie do pracy. Neostrada to dla mnie jedyne wyjście. Radiowego internetu podłączyć nie mogę bo nie mam zasięgu, a modem to rozwiązanie niewystarczające – rozkłada ręce nasz Czytelnik.Artur Marcisz