Przypadek czy efekt kampanii promocyjnej?
POWIAT – Inwestycyjna Unia Gmin – ile działek udało się sprzedać
Inwestycyjna Unia Gmin to projekt realizowany przez Wodzisław, Godów, Gorzyce, Pszów i Rydułtowy. Najważniejszy cel to promocja 29 terenów inwestycyjnych, na co Unia Europejska dała ponad 800 tys. zł. Budżet całego zadania to 1 mln zł. Kolejne środki wpłaciły miejscowości uczestniczące w przedsięwzięciu.
Basenowa sprzedana
Zdaniem urzędników z Wodzisławia, który jest liderem projektu udało się już sprzedać nieruchomość w Rydułtowach w Strefie Rozwoju Małej i Średniej Przedsiębiorczości o pow. 0,37 ha oraz w Pszowie o pow. 25,5 ha. W ubiegłym tygodniu władze Wodzisławia sprzedały teren o pow. ponad 2,7 ha po byłym LOK-u przy ul. Basenowej w Wodzisławiu. Firma z Poznania kupiła nieruchomość za ponad 5,5 mln zł.
Nadinterpretacja
Przedstawiciele Pszowa i Rydułtów dalecy są jednak od twierdzenia, że sprzedaż nieruchomości na ich terenie to efekt prowadzonej kampanii promocyjnej. W Pszowie Kompania Węglowa sprzedała jednej firmie działkę z hałdą. – Sprzedany teren mieścił się w obszarze objętym kampanią promocyjną. Uważam, że po prostu termin transakcji zbiegł się z kampanią – mówi Tomasz Dzierżawa, zastępca burmistrza Pszowa. Z kolei spółka miejska Rydułtowski Park Przedsiębiorczości dopięła sprzedaż jednej działki w strefie ekonomicznej. Krzysztof Kisiel, prezes RPP mówi, że przygotowania do spisania umowy sprzedaży rozpoczęły się zanim ruszyła Inwestycyjna Unia Gmin. Wszystko przeciągało się z powodu przedłużającego się podziału działek w strefie. – Mówienie, że działkę sprzedaliśmy dzięki temu przedsięwzięciu byłoby nadinterpretacją. Ale w przypadku obrotu nieruchomościami tak naprawdę trudno powiedzieć, jakie czynniki wpływają na sukces. Projekt Inwestycyjna Unia Gmin jest w trakcie realizacji i być może przyniesie efekty w przyszłości – mówi prezes RPP.
(raj, tora)