Wydatki Radlina na promocję
RADLIN – Wracamy do tematu wydatków miast powiatu wodzisławskiego na promocję, rozpoczętego artykułem „Na promocję wydają miliony” w wydaniu z 31 lipca
Urzędnicy z Radlina poinformowali nas, że nie są w stanie podać kwot, ponieważ fundusze na promocję znajdują się w kilku działach budżetu. Po interwencji burmistrza otrzymaliśmy wyliczenia. W 2009 roku Radlin wydał na promocję 187,6 tys. zł, w 2010 roku – 144,5 tys. zł, w roku 2011 – 171 tys. zł. Na rok bieżący zaplanowano blisko 223 tys. zł. Znaczną część tej sumy pochłoną wydatki związane z obchodami 15-lecia samorządności Radlina, m.in. na książkową publikację dr. Eryka Holony i Błażeja Adamczyka „Radlin – wypisy z dziejów” czy wybiciem monety jubileuszowej. – To także koszty związane z comiesięcznym drukiem Biuletynu czy wsparcie dla organizacji, placówek oświatowych, klubów, Ogniska Pracy Pozaszkolnej w zakupie nagród, pucharów, upominków, wynajem sceny. Część wydatków na promocję w 2012 roku stanowiły koszty związane m.in. z organizacją sylwestra czy „Walentynek w Mieście z Sercem” – informuje Zbigniew Podleśny, zastępca burmistrza Radlina.
Wśród miast powiatu wodzisławskiego rekordzistą w wydatkach na promocję jest Wodzisław. W ciągu 4 lat miasto przeznaczyło na ten cel około 4 mln zł. Rekordowy pod względem wydatkowanych funduszy był rok 2010 – 1 mln 850 tys. zł. W tej puli 1,2 mln zł przeznaczono na przedsięwzięcia unijne.
(tora)