Rusza sezon na Śląskie
REGION – Rozpoczyna się kolejna ogólnopolska kampania promocyjna województwa śląskiego. Tym razem ma ona na celu zachęcić do krótkich pobytów weekendowych w regionie.
Pomysłem na to, jak zachęcić turystów do odwiedzania województwa śląskiego ma być stworzenie trendu „sezonu po sezonie”, czyli w miesiącach jesiennych. Kampania skierowana jest w głównej mierze do ludzi młodych i aktywnych, którzy wolny czas spędzają chodząc po górach czy jeżdżąc na rowerze. Twórcom kampanii promocyjnej zależy na zbudowaniu nowej mody wśród grupy docelowej, pokonanie nudy i jesiennej monotonii poprzez spontaniczne weekendowe wyjazdy w Śląskie.
Pięćdziesiąt procent taniej
– Ta kampania jest pierwszą wojewódzką kampanią produktową w skali ogólnopolskiej. Jej przesłaniem jest promocja atrakcji województwa śląskiego przez zachęcenie do weekendowych wizyt w naszym regionie. Liczymy, że nasza oferta i proponowane zniżki na pobyt m.in. w hotelach, spotkają się z zainteresowaniem i zachęcą do wizyt w różnych częściach województwa. Turystyka jest coraz bardziej istotną gałęzią naszej gospodarki, a ta kampania jest szansą na to, by „sezonie po sezonie”, również przynosiła zyski – mówi Jerzy Gorzelik, członek Zarządu Województwa Śląskiego. Oferty, które uwzględniają specyfikę regionu, a więc bogactwo atrakcji turystycznych umiejscowione są w różnych częściach województwa i proponują trzy pakiety: jurajski, beskidzki i industrialny. Takie rozwiązanie daje potencjalnym turystom możliwość przygotowania podróży według osobistych zainteresowań i upodobań co do formy spędzania wolnego czasu, jak również stanowi zachętę do poznania nowych terenów i nowych atrakcji turystycznych.
– Przeprowadzenie produktowej kampanii promocyjnej polegać będzie na sprzedaży weekendowych pakietów przyjazdowych, złożonych z dwóch noclegów ze śniadaniem w hotelach i obiektach noclegowych na terenie województwa śląskiego. Pakiety dostępne będą we wrześniu, październiku, listopadzie tego roku w obniżonej – nawet o 50 proc. – cenie. Przy ich konstruowaniu uwzględnione zostało zróżnicowanie regionu pod względem atrakcyjności turystycznej – mówi Tomasz Stemplewski, dyrektor Wydziału Gospodarki, Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.
Reklama z humorem
Na potrzeby kampanii uruchomiona została strona www.sezonnaslaskie.pl, na której znalazły się szczegóły dotyczące promocyjnych ofert. Przedstawione na niej ceny dotyczą dwóch noclegów weekendowych dla dwóch osób w pokoju dwuosobowym. Aby skorzystać z rabatów, podczas rezerwacji trzeba podać hasło: „Sezon na Śląskie”. Dla korzystających z noclegów czekają dodatkowe atrakcje z rabatami, które będą udzielane po okazaniu foldera dostępnego w recepcji hotelu. Oferta ważna jest do końca listopada. Dodatkowo, we współpracy z samorządami lokalnymi, przygotowano pakiety promocyjne z ofertą rabatową z danej miejscowości, dotyczącą gastronomii i atrakcji turystycznych.
Kampania, wykorzystując klasyczne narzędzia promocyjne, swoim zasięgiem obejmie cały kraj. Już w czwartek, 6 września rozpoczęła się komunikacja promocyjna w internecie, natomiast w sobotę ruszyła emisja spotów telewizyjnych. Ich wizualizacje oparte są na trzech liniach kreatywnych. Twórcy kampanii postanowili zerwać z typową konwencją reklam turystycznych. Stawiają na humor i wzbudzenie zainteresowania. Głównym celem jest przedstawienie tego, co w Śląskim najlepsze i co może przyciągnąć turystów z całej Polski.
(opr. pm, tora)
Miasta biorące udział w akcji: Korbielów, Chorzów, Katowice, Częstochowa, Wisła, Żywiec, Szczyrk, Bytom, Gliwice, Ustroń, Zabrze, Bielsko-Biała, Jaworzno, Cieszyn, Milówka, Piekary Śl., Tychy, Czechowice-Dziedzice, Brenna, Ogrodzieniec, Tarnowskie Góry, Racibórz, Rybnik, Lubliniec, Pszczyna, Zarzecze.
Strona internetowa akcji: www.sezonnaslaskie.pl