Przybędzie kursów do kopalni i szpitala
Komunikacja miejska w Wodzisławiu za sprawą uruchomienia regularnych połączeń do Pszowa i Rydułtów staje się namiastką MZK
WODZISŁAW Kursy obsługujące zmiany poranną, popołudniową i nocną kopalni w Rydułtowach czy większa liczba połączeń do rydułtowskiego szpitala to jedne ze zmian w rozkładzie jazdy Komunikacji Miejskiej Wodzisławia, które zaczną obowiązywać od 5 sierpnia. Jak mówią władze Wodzisławia, korekty są odpowiedzią na sygnały zgłaszane przez mieszkańców i przewoźnika, czyli firmę Dolnośląskie Linie Autobusowe. – Nikt nigdy nie mówił, że wprowadzony z początkiem stycznia rozkład jazdy naszej nowej komunikacji jest idealny. Wręcz przeciwnie, mówiliśmy, że jesteśmy otwarci na uwagi mieszkańców i gotowi wprowadzać te, które mieszczą się w możliwościach finansowych i organizacyjnych w ramach naszej rocznej umowy z przewoźnikiem – mówi Dariusz Szymczak, zastępca prezydenta Wodzisławia. Jeden z postulatów zgłaszanych przez radę dzielnicy dotyczył połączenia Radlina Dolnego z Górnym. Kolejne dwie uwagi związane były z Wilchwami. Jedna dotyczyła korekty linii B, aby nie skręcała w ulicę Teligi z Czarneckiego. Proponowano kontynuację, aby autobusy dowoziły dzieci z ulic Skrzyszowskiej i Czarnieckiego do szkoły. Druga sugestia dotyczyła połączenia części południowej Wilchw, czyli ul. Mszańskiej i Armii Ludowej z ul. Jastrzębską. – Zmiany, które proponujemy na 5 sierpnia praktycznie uwzględniają wszystkie te uwagi – twierdzi Szymczak.
Radlin II
Dla Radlina II władze proponują częściową likwidację linii D. Linia układa się w dwie pętle – w Jedłowniku i właśnie w Radlinie II. Zostanie tylko część jedłownicka. W zamian Radlin II obsłuży skorygowana linia C. Linia ta prowadziła z dworca do Pszowa. – Ta linia będzie miała dwa warianty. Na łączną liczbę 17 kursów mniej więcej jedna trzecia skierowana będzie przez Radlin Dolny, przy czym dodatkowo po przejechaniu od ronda przez Chrobrego do Rybnickiej skierujemy autobusy w nową drogę zbiorczą, czyli ul. Armii Krajowej, aby wykorzystać tamtejszy przystanek. Według planu ta linia po przejechaniu do ronda Sallaumines ma się kierować do nowego ronda na skrzyżowaniu Matuszczyka z Radlińską, żeby umożliwić dojazd do przychodni specjalistycznych, wykona zawrotkę na rondzie, aby skomunikować szpital i pojedzie 26 Marca w stronę dworca. W drugą stronę podobnie dojazd do szpitala i przychodni będzie zapewniony. Myślę, że będzie to dobre rozwiązanie przede wszystkim dla Radlina II, ale też dla mieszkańców Nowego Miasta – mówi Dariusz Szymczak.
Rozwiązania niezbyt przypadły do gustu radzie dzielnicy Radlin II. – Konia z rzędem temu, kto się w tym rozezna. Jak pasażerowie będą mogli się rozeznać, który kurs linii C pojedzie przez Radlin Dolny, a który rondem św. Floriana? – komentuje radny Adam Króliczek. Podczas spotkania rady dzielnicy jej członkowie zaproponowali prezydentowi swoje pomysły. Okaże się, czy zostaną przyjęte.
Wilchwy
W przypadku Wilchw linia B zostanie wydłużona do ul. Armii Ludowej i będzie wracać do tamtejszego dworca. Przy czym po korekcie pominięta zostanie ul. Teligi, na której mieścił się jeden przystanek. Dariusz Szymczak mówi, że odległości do najbliższych przystanków, czyli do dworca na Wilchwach i do punktu przy ul. Czarnieckiego są mniejsze niż 500 metrów, co nie powinno być przeszkodą. Będzie też bezpośrednie połączenie dwóch części dzielnicy poprzez wydłużenie kursów do ul. Mszańskiej. Dotąd ludzie zmuszeni byli do przesiadki. – Co prawda zapewnialiśmy ludzi, że nie trzeba ponownie kasować biletu, niemniej występowała pauza w połączeniach – mówi Szymczak.
Zawada
Na Zawadzie dojdą trzy kursy obsługujące ul. Szybową i Hożą. Na spotkaniach padło pytanie ze strony mieszkańców Zawady o uruchomienie bezpośredniego połączenia Zawady z Pszowem. Dotąd można było tam dotrzeć objeżdżając całe miasto, co trwało dość długo. Prezydent w odpowiedzi zaproponował na spotkaniu w dzielnicy nie tylko połączenia z Pszowem, ale też z Rydułtowami, zwłaszcza, że gros osób pracuje w tamtejszej kopalni i szpitalu. – Niewykluczone, że zaproponuję kursy dla zmiany porannej, popołudniowej i nocnej. Obecnie to przeliczam – mówi zastępca prezydenta. Te połączenia zastąpiłyby obecną linię K, tzw. pracowniczą. Uruchomienie większej liczby połączeń do Pszowa i Rydułtów pociągnie za sobą skreślenie któregoś kursu linii A czy B w godzinach popołudniowego szczytu. O tej porze dnia jest sporo połączeń, więc pasażerowie nie powinni odczuć braku.
Na wniosek działkowców linia A zostanie wydłużona w okolice ogródków Gajówka. Dotąd połączenia do ogródków realizowane były tylko weekendami linią D. Po zmianach wszystkie kursy działkowe przejmie linia A.
(tora)