Jesteś liderem na rynku. Mów o tym.
Działasz na lokalnym rynku tyle lat, że sam się dziwisz jak to możliwe. Konkurencja nie stanowi dla ciebie zagrożenia, a twoja firma niezmiennie przynosi zyski. Nie narzekasz na brak klientów, którzy z przyjemnością polecają twój produkt lub usługę. Jeśli na większość pytań odpowiedziałeś: „TAK”, gratulujemy. Znaczy to, że jesteś LIDEREM.
Bycie liderem nie sprawia jednak, że możesz omijać kwestię reklamy szerokim kołem. Wprawdzie panuje opinia, że dobry towar nie potrzebuje reklamy, jednak co rusz możemy się spotkać z sytuacją, że np. oglądamy w telewizji reklamy ogólnie znanego wszystkim produktu, który bije rekordy popularności i wygrywa we wszelkich rankingach sprzedażowych. Dlaczego tak się dzieje? Po co inwestować miliony w kampanie znanego wszystkim produktu. Odpowiedź jest prosta. To celowe działanie znanych koncernów produkujących te towary, by klienci nie zapomnieli o tym, kto jest liderem na rynku danego produktu. Poza tym, zmieniają się czasy, a razem z nimi potrzeby konsumentów, stale więc trzeba wymyślać unowocześnienia swoich produktów, by sprzedawać ich wciąż więcej, lub przynajmniej utrzymać sprzedaż na dotychczasowym poziomie. Jedno postaje jednak niezmienne: MARKA i w jej wypromowaniu tkwi istota sukcesu takich firm jak np. Coca-Cola czy Harley. Marka jest jednym z najważniejszych aktywów finansowych przedsiębiorstwa, natomiast pozytywny wizerunek firmy to podstawa wszelkiego sukcesu. Obie te wartości należy nie tylko wypracować ciężką i solidną pracą co tobie jako liderowi się już udało, ale także dbać o nie nieustannie. Jeśli klient jest wierny twojemu produktowi oraz poleca go stawiając na szli swój honor, najwyższa pora żebyś przestał informować go za pomocą tradycyjnej reklamy o swojej ofercie, a zaczął prowadzić z nim dialog za pomocą działań wizerunkowych. Rozmawiał z nim nie jak z klientem, któremu po prostu chcesz coś sprzedać, ale jak ze starym przyjacielem, którego zawsze miło jest u siebie gościć. Mówił co u ciebie słychać, chwalił swoimi sukcesami, zwierzał ze swoich planów. Pamiętaj dla znacznej części społeczeństwa lokalne gazety są głównym źródłem informacji, nie siedź więc na laurach i wykorzystaj opiniotwórczą potęgę artykułów. Miej wpływ na to co o tobie mówią i zainwestuj w kampanię wizerunkową. Spraw by postrzegano cię nie tylko jako firmę, ale niezbędny element lokalnego krajobrazu gospodarczego. Kreuj opinię publiczną, bo tylko wtedy, gdy będziesz miał ją po swojej stronie, uda ci się wszystko.
(kch)
SOS DLA FIRM.
POTRZEBUJESZ NIESTANDARDOWEJ KAMPANI. ZADZWOŃ. MY WIEMY JAK TO ROBIĆ.
• Lucyna Tomaszewska 606 698 903
• Wojciech Ostojski 600 081 664