Nie czekaj aż spadnie śnieg
Choć nadal widzimy piękną złotą jesień, to trzeba pamiętać, że wielkimi krokami zbliża się okres zimowy. Z dnia na dzień robi się coraz chłodniej. Temperatura spada do kilku stopni Celsjusza powyżej zera, a to najwyższy czas na wymianę opon z letnich na zimowe.
Trzeba pamiętać, że im robi się zimniej, tym letnia opona robi się twardsza, przez co jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa na drogach. – Zimowe opony zbudowane są z syntetycznego kauczuku z dodatkami krzemu. Taka mieszanka gumowa powoduje, że opona jest elastyczniejsza, co gwarantuje nam lepszą przyczepność do podłoża w niskich temperaturach – tłumaczy Sławomir Błaszczyk z serwisu ogumienia MADAG w Raciborzu.
Opony zimowe zachowują większą elastyczność w niskich temperaturach. W naszych czterech kółkach istotną rolę odgrywa również ciśnienie, szczególnie w przypadku dużych wahań temperatury. Na śliskiej drodze auto na letnich oponach potrzebuje na wyhamowanie z prędkości 50km/h do całkowitego zatrzymania się około 30 metrów więcej niż ten sam samochód na oponach zimowych.
Ważną cechą „zimówek” jest ich konstrukcja i budowa bieżnika. – Bieżnik zimowej opony ma szerokie rowki i duże kostki. Dzięki takiej budowie opona lepiej dostosowuje się do warunków drogowych, odprowadza większą ilość wody, śniegu i błota pośniegowego – dodaje szef serwisu.
Opona zimowa nie zapewni w pełni bezpieczeństwa, jeśli jej bieżnik zużył się do czterech milimetrów. Minimalna wysokość bieżnika może wynosić 1,6 milimetra, ale należy pamiętać, że w warunkach zimowych taka opona ma gorszą przyczepność.
Dla każdego z nas przy zakupie opon istotna jest cena. Ta jest niższa poza sezonem. Im później zdecydujemy się na zakup opon, prawdopodobnie zapłacimy więcej. Już teraz w serwisach wymiany opon można zaobserwować wzmożony ruch. Przyjeżdżają tam kierowcy, którzy wolą dmuchać na zimne i być przygotowanym na nagły atak zimy.
Opony premium oferuje amerykańska marka Good Year i angielska Dunlop. Dużym powodzeniem cieszą się również zimowe opony Fulda. Jest to ogumienie średniej klasy. Z kolei z półki standardowej ekonomicznej najczęściej fachowcy oferują słoweńskie opony Sava i polskiej Dębicy.
Jakość opony zależy od producenta. – Klient sam musi zdecydować jakiej jakości ogumienie chce mieć w swoim samochodzie. My możemy doradzić w wyborze, ale i tak głównie zależy to od zasobności portfela – mówi Sławomir Błaszczyk. Jak pokazuje sonda portalu nowiny.pl, blisko połowa ankietowanych przy zakupie opon sugeruje się ceną. Dopiero w następnej kolejności dla kierowców ważna jest marka, jakość, miejsce zakupu czy też szeroki wybór ogumienia. Jedno jest pewne. Zbliża się zima, więc nie czekaj na ostatnią chwilę i uniknij godzin oczekiwania na wymianę swoich czterech kółek.
kozz
W firmie MADAG przygotowano na ten sezon wiele nowości i promocji tj. rezerwację terminu wymiany opon przez internet – www.madag.pl, gratisy do opon, oraz 112 bonów o wartości 250 zł na usługi w sieci PREMIO do której należy serwis MADAG.
Prawdziwym hitem jest możliwość wygrania samochodu FIAT 500, wystarczy dokonać usługi lub zakupu za min. 50 zł. Zaznaczamy, że prawdopodobieństwo wygrania jest spore, ponieważ w konkursie biorą udział tylko wybrane serwisy Premio, a nagroda z poprzedniego sezonu – tablet SAMSUNG S4 – została wylosowana w MADAG-u.