Wójt przekazał część własnych uprawnień
Reorganizacji urzędu ciąg dalszy – wójt podzielił zadania
GORZYCE Po tym jak zlikwidowane zostało stanowisko drugiego wicewójta oraz stanowisko ds. przeciwpożarowych w urzędzie gminy w Gorzycach trwa dalsza reorganizacja, związana z podziałem obowiązków. Podczas ostatniej sesji rady gminy wójt Daniel Jakubczyk poinformował radnych, że wdrażany właśnie nowy regulamin organizacyjny urzędu gminy zakłada przekazaniem niektórych kompetencji władczych pracownikom urzędu. Jakubczyk nazywa to dekoncentracją władzy. - Mam nadzieję, że usprawni to działalność urzędu gminy i przyspieszy proces decyzyjny – mówi wójt.
- Po dokonaniu oceny posiadanych przez kierowników poszczególnych referatów kompetencji, po przejrzeniu decyzji utrzymywanych w mocy, wadze tych decyzji powierzyłem kierownikom kilku referatów kwestię załatwiania indywidualnie spraw z zakresu administracji publicznej, którymi do tej pory zajmowali się wójt i jego zastępcy. Mam tu na myśli sprawy z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych, a także część spraw z zakresu ochrony środowiska. Kierownicy będą wydawać decyzje z upoważnienia wójta – wyjaśnia Jakubczyk. Co jak podkreśla, nie oznacza pozbycia się przez niego odpowiedzialności za decyzję podjęte przez jego urzędników. - Znamy wszyscy dobrze sytuacje, że jeden przepis może mieć różne interpretacje. W takich sprawach kwestia narady czy konsultacji z kierownictwem gminy została utrzymana. I tam ostateczna decyzja należy do wójta, czy jego zastępcy – dodaje wójt. Sam zamierza zająć się głównie oświatą i kulturą. W gestii jego zastępcy Heleny Lazar pozostaną inwestycje, infrastruktura i ochrona środowiska. - Ona jest w tej materii znakomitym fachowcem – argumentuje Jakubczyk.
W najbliższym czasie ścisłe kierownictwo gminy zamierza skupić się na kwestiach projektów zagospodarowania i uzbrojenia strefy przemysłowej w Gorzyczkach oraz jej promocji, a także na poprawie kondycji finansowej basenu Nautica.
(art)