Pieniądze na usuwanie azbestu
GODÓW Do końca lipca w urzędzie gminy można składać deklaracje na dofinansowanie do kosztów związanych z demontażem i utylizacją azbestu z budynków mieszkalnych i gospodarczych.
Dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska obejmie pokrycie kosztów demontażu, zbiórki, transportu i utylizacji azbestu w wysokości do 800 zł za tonę. Dofinansowanie nie obejmuje azbestu zdeponowanego na posesji.
- W tym roku jest bardzo mało wniosków mieszkańców, bo zmieniły się zasady przyznawania dofinansowania. Obecnie przed rozpoczęciem prac trzeba powiadamiać Państwową Inspekcję Pracy, nadzór budowlany i sanepid. Z ok. 20 wnioskodawców wycofała się chyba połowa.
Likwidacja azbestu i jego utylizacja jest dofinansowana w 100 proc., natomiast nowe pokrycie dachu właściciel budynku wykonuje na własny koszt.
Deklaracje na dofinansowanie można pobrać w urzędzie gminy, w referacie inwestycji, ochrony środowiska i gospodarki komunalnej.
(abs)