Ważne informacje o e-bilecie
Region
Rodzaje i wygląd e-karty
E-karta ma format tradycyjnej karty bankomatowej z elektronicznym układem pamięciowym, służącym do zapisywania danych użytkownika oraz kontraktów biletowych. Na rewersie widnieją logo i dane adresowe MZK oraz numer identyfikacyjny e-karty. Są dwa rodzaje kart. Pierwszy to karta imienna (spersonalizowana), czyli e-bilet elektroniczny okresowy oraz elektroniczna portmonetka. Ta karta jest wydawana na podstawie prawidłowo wypełnionego wniosku, wydawana i ładowana w Biurze Obsługi Klienta w siedzibie MZK, Punktach Doładowań Biletów oraz w przyszłości w Kioskach Doładowań (15 kasowników doładowujących umieszczonych w urzędach miasta/gminy). Drugi rodzaj to elektroniczna portmonetka, czyli e-bilet elektroniczny jednorazowy, który służy do opłaty za przejazdy jednorazowe. Portmonetka niespersonalizowana jest do nabycia bez konieczności wypełniania wniosku w 20 Punktach Doładowań Biletów. Z kolei portmonetka spersonalizowana wydawana jest tak jak e-karta imienna, na podstawie wypełnionego wniosku, ładowana w Biurze Obsługi Klienta, Punktach Doładowań Biletów, serwisie internetowym (w przypadku spersonalizowanej portmonetki - posiadając konto w serwisie) oraz w przyszłości w terminalach doładowujących.
Rodzaje kasowników
Są kasowniki rejestrujące przejazd, które służą do pobierania opłaty za przejazd jednorazowy z elektronicznej portmonetki, pobierania opłaty za przewóz bagażu, zwierząt oraz do rejestracji przejazdu na podstawie biletu okresowego.
Są też kasowniki doładowujące. Tak jak w przypadku kasownika rejestrującego pobierają opłatę i rejestrują przejazd, ale dodatkowo służą do aktywacji środków (e-biletu) z doładowania internetowego. Aby aktywacja e-biletu była możliwa, e-karta musi być wcześniej uzupełniona środkami pieniężnymi za pomocą internetowego Serwisu Doładowania Karty lub zwykłego przelewu internetowego. Aby wykupiony e-bilet był aktywny przed pierwszą rejestracją przejazdu na tym bilecie, należy dwukrotnie nacisnąć klawisz „i” w kasowniku doładowującym, a następnie umieścić dyskietkę e-biletu w kieszeni kasownika.
Reklamacje
Reklamacje związane z korzystaniem z e-karty można składać osobiście w BOK w siedzibie MZK w formie pisemnej lub drogą internetową przez Serwis Doładowania Karty. Reklamację należy głosić do 5 dni po wydarzeniu będącym przedmiotem reklamacji. Czas rozpatrywania przez pracowników MZK treści zażalenia wynosi 14 dni od daty złożenia reklamacji przez pasażera (w przypadku przekroczenia czasu odpowiedzi MZK na złożoną reklamację, pasażer musi być poinformowany o wszelkich odstępstwach od podanego terminu wraz z podaniem przyczyny zwłoki oraz określeniem czasu wymaganego do udzielenia odpowiedzi).