Pociągi ruszyły, część problemów została
WODZISŁAW ŚLĄSKI, CHAŁUPKI
18 stycznia zgodnie z planem Koleje Śląskie i PKP Intercity uruchomiły regularne kursy pociągów na całej długości wyremontowanej linii 158 z Rybnika do Chałupek. Zatem powrót Wodzisławia na kolejową mapę Polski stał się faktem. Pewne problemy na szlaku do Chałupek jeszcze są, choć już nie dotykają bezpośrednio pasażerów. Po 17 stycznia miały się dopiero rozpocząć jazdy testowe spółki PKP Cargo. Powodem jest mała przepustowość szlaku. Na stacji Wodzisław Śl. nie został oddany tor nr 2. - Linia 158 jest teoretycznie otwarta .Są jednak duże utrudnienia dla jazd ze względu na brak możliwości pełnego wjazdu i wyjazdu w stacji Wodzisław Śląski i stacji Olza. Przejazd przez Wodzisław Śląski jest możliwy tylko przez dwa tory przyperonowe nr 1 i 3. W stacji Olza jazda jest możliwa tylko jednym torem nr 1, bez możliwości krzyżowania lub wyprzedzania - mówi Michał Wyciślik z Biura Komunikacji PKP Cargo. W związku z ta sytuacją wysłaliśmy do PKP Polskich Linii Kolejowych kilka pytań. Interesuje nas np. czy stoi coś na przeszkodzie aby oddać grupy torów towarowych na stacjach Wodzisław Śląski i Olza, kiedy te stacje będą czynne w 100 proc. Jacek Karniewski z PKP PLK zapewnił, że spółka pracuje nad odpowiedziami, jednak do zamknięcia tego wydania gazety nie dostaliśmy ich. Będziemy wracać do tematu.
(tora)