Punkt Obsługi Klienta Indywidualnego w Wydziale Geodezji już działa
Uruchomienie punktu ma doprowadzić do sprawniejszego załatwiania spraw mieszkańców, przedsiębiorców i gmin.
Dotąd osoby fizyczne chcące pozyskać dane z zasobu geodezyjnego oczekiwały na załatwienie swojego wniosku w tej samej kolejce co firmy geodezyjne. W efekcie wydanie np. prostej mapki formatu A4 zajmowało około tygodnia. Dzięki wprowadzonym zmianom klienci indywidualni będą mogli otrzymać zamówione mapy i wypisy jeszcze tego samego dnia, w którym zgłosili się do wydziału. Wyłączenie osób fizycznych z kolejki pozwoli również na zwiększenie tempa obsługi jednostek wykonawstwa geodezyjnego, o co wnosili sami geodeci. Sprawniejszej obsłudze posłuży m.in. zainstalowany w pomieszczeniu monitor, na którym wyświetlane są mapy poglądowe. – Chcemy być postrzegani jako urząd nowoczesny, przyjazny naszym klientom, dlatego wprowadzamy nowe rozwiązania organizacyjne i technologiczne, usprawniające pracę starostwa – wyjaśnia Michał Lorek, sekretarz powiatu.
Co ważne, w wydziale wdrożona została także aplikacja iKERG, która pozwala na zdalną obsługę zgłoszeń robót geodezyjnych lub kartograficznych oraz przesyłanie pism dotyczących tych zgłoszeń przez internet. Przed uruchomieniem tej aplikacji geodeta musiał przychodzić do ośrodka dokumentacji kilkakrotnie: najpierw aby zgłosić robotę, później aby odebrać przygotowane materiały, a wreszcie by oddać rezultaty swojej pracy. Dzięki zgłaszaniu robót on–line nastąpiło znaczne skrócenie obsługi. Zmniejszyła się też liczba papierowych dokumentów i wizyt w urzędzie.
Nowy Punkt Obsługi Klienta w Wydziale Geodezji znajduje się na parterze budynku Starostwa Powiatowego przy ul. Mendego 3 i jest w pełni pozbawiony barier architektonicznych. Telefon kontaktowy w sprawie wydawania wypisów, wyrysów i map – 32 453 97 67.
(opr. tora)