Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 49 (838) Data wydania: 06.12.16
Czytaj e-gazetę

Czytelnik pyta: dlaczego pociągi wciąż się wloką?

Do naszej redakcji trafił list od czytelnika, zaniepokojonego przedłużającymi się pracami na linii kolejowej Rybnik–Chałupki.

Region – W kilku miejscach linii nadal występują ograniczenia prędkości na przejazdach kolejowych spowodowane brakiem oddania do użytku sygnalizacji torowo–drogowej na przejazdach. Tak jest m.in. w Radlinie przy Bażanciarni. Pociąg zwalnia tam do 20 km/h. Sygnalizacja dla kierowców działa prawidłowo, ale podobno są problemy z sygnałem dla maszynistów, przez co całość nie działa. Tak jest od wiosny 2016 r. – pisze nasz czytelnik. Podobnie w Wodzisławiu Śl. –Turzyczce przy jednej z polnych dróg oraz na granicy Czyżowic i Gorzyc (droga polna). – W powiecie mamy więc co najmniej 3 ograniczenia do 20 km/h co po pierwsze ogranicza przepustowość linii, a po drugie jest strasznie nieekonomiczne – uważa nasz czytelnik.

Sytuacja się poprawi

O sprawę zapytaliśmy Jacka Karniewskiego z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. Ten wyjaśnia, że w grudniu PLK rozpoczyna odbiory eksploatacyjne urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (ssp) na 7 przejazdach kolejowo–drogowych na odcinku Rybnik – Wodzisław – Chałupki. – Po próbnej eksploatacji, prędkość pocią

gów na przejazdach zostanie podniesiona do 80 km/h jak na całej linii – zaznacza Karniewski. Przyznaje, że obecnie w 7 miejscach na przejazdach kolejowych są ograniczenia prędkości do 40 km/h, a nie do 20 km/h jak pisze czytelnik.

Wyremontowano tylko część torów

Naszego czytelnika nurtuje również sprawa stacji w Olzie i Wodzisławiu. Jego zdaniem nie wszystkie tory zostały wyremontowane. – Pełnej funkcjonalności nie odzyskały wciąż stacje Olza (czynne tylko 3 tory z 6) oraz Wodzisław (czynne 6 torów z 14). Stacje te mogą odciążać zapchane Chałupki i Rybnik Towarowy, ale na razie bardzo często same są „zapchane” i brak jest wolnych torów – uważa autor listu.

Karniewski przyznaje, że na stacji Olza czynne są rzeczywiście tylko 3 tory. – Taki układ torowy pozwala na mijanie (krzyżowanie) pociągów w stacji. Pozostałe tory nie nadają się do eksploatacji ze względu na stan techniczny, a ich remont nie był planowany w ramach tej inwestycji. Na stacji Wodzisław oddano do eksploatacji 6 torów. Układ torowy również pozwala na mijanie (krzyżowanie) pociągów w stacji. Na obu stacjach wykonano wszystkie roboty zaplanowane w ramach tej inwestycji – wyjaśnia Karniewski.

(art)