Uwaga! Telefoniczni naciągacze w natarciu
POWIAT Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Wodzisławiu Śl. wydał ostrzeżenie, szczególnie dla osób starszych i posiadających telefon stacjonarny, przed nieuczciwymi praktykami niektórych firm telekomunikacyjnych. W ostatnim okresie do jego biura zgłasza się po kilka osób dziennie proszących o pomoc w walce z telefonicznymi naciągaczami.
Nieuczciwi sprzedawcy (zwłaszcza jedna z firm), podszywając się za dotychczasowych operatorów telefonicznych, wprowadzają w błąd i nakłaniają do zawarcia nowej umowy o usługi telekomunikacyjne. W rezultacie niczego niepodejrzewający klient (często myślący, że rozmawia z konsultantem dotychczasowego operatora) zmuszony jest opłacać dwa rachunki telefoniczne lub zapłacić wysoką karę umowną za zerwanie umowy.
Z tego powodu Rzecznik przypomina, że od zawarcia umowy na odległość (np. przez telefon) lub poza lokalem przedsiębiorstwa (np. u akwizytora), klient ma prawo odstąpić w terminie 14 dni od daty jej zawarcia, przesyłając pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy na adres firmy listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Ważne jest, by kopię pisma zachować dla siebie.
Rzecznik apeluje, by przed podpisaniem jakiegokolwiek dokumentu, zachować szczególną ostrożność i sprawdzić docelowego operatora!
Natomiast jeżeli już doszło do podpisania budzących wątpliwości dokumentów, to należy niezwłocznie skontaktować się z biurem Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wodzisławiu bądź z Urzędem Komunikacji Elektronicznej.
(red.)
Z nimi się skontaktuj, jeśli zostałeś oszukany
• Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wodzisławiu Śl.: Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śl. ul. Pszowska 92a (III piętro, pok. 326), tel. 32 453 99 62, e-mail: prk@powiatwodzislawski.pl. Biuro czynne jest w poniedziałki i wtorki w godz. 9.00 - 15.00, a czwartki w godz. 9.00 - 16.30
• Delegatura Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Siemianowicach Śląskich 41-106, Siemianowice Śląskie, ul. Walerego Wróblewskiego 75, tel. 32 220 75 75, e-mail: siemianowiceslaskie@uke.gov.pl.
Co ważne, prośby o pomoc UKE nie trzeba zgłaszać osobiście w delegaturze, lecz można zgłaszać je elektronicznie za pomocą formularza dostępnego na stronie https://www.uke.gov.pl/kontakt/