Kogel mogel w pszowskiej oświacie. Oto efekty reformy
Radni podjęli uchwałę dotyczącą dostosowania pszowskich szkół do nowego systemu oświatowego. Od 1 września na terenie miasta będą funkcjonowały cztery 8-letnie szkoły podstawowe.
PSZÓW Strategia rozwoju oświaty w Pszowie została przygotowana przez Mirellę Ogrocką, dyrektora Zespół Obsługi Placówek Oświaty w Pszowie wraz z dyrektorami szkół podstawowych oraz gimnazjum. Zakłada ona przekształcenie obecnie istniejących na terenie miasta trzech podstawówek w 8–letnie Szkoły Podstawowe. A ze względu na zwiększającą się ilość uczniów z 752 w obecnym roku szkolnym do około tysiąca w 2019/2020 dotychczasowe gimnazjum zostanie przekształcone w 8–letnią Szkołę Podstawową nr 4. Tym samym w Pszowie będą działały od września cztery podstawówki. Dodajmy, że w SP 4 przez kolejne dwa lata nauki będą funkcjonowały oddziały gimnazjalne.
Przypomnijmy, że we wcześniejszych rozmowach magistrat chciał przenieść część dzieci z obecnych III klas do budynku gimnazjum. Na takie działanie nie zezwoliło kuratorium. Ale jeśli z takim wnioskiem wystąpią sami rodzice, to wówczas uczniowie przyszłorocznych oddziałów klas IV z SP 1 i SP 2 będą mogli zostać przeniesieni do nowej SP 4. – Dyrektorzy szkół podstawowych nr 1 i 2 zostali zobowiązani do tego, aby rodzicom przekazać deklaracje, w których będą mogli wyrazić chęć przeniesienia swojego dziecka do SP 4 – mówiła podczas lutowej komisji Rozwoju Miasta, Planowania i Budżetu Mirella Ogrocka. Okazuje się, że chętnych nie brak. Ogrocka poinformowała radnych, że na dzień 15 lutego z SP nr 1 takich deklaracji spłynęło 26, a z SP nr 2 – 6 deklaracji. – To już są dwie klasy, jakie będziemy mogli utworzyć w SP nr 4 – zauważyła Ogrocka. Do SP nr 4 obligatoryjnie trafią obecne klasy VI z SP nr 1. – Zorganizowaliśmy spotkanie dla rodziców wszystkich klas III i VI. Nasze propozycje zostały przyjęte z optymizmem – dodała dyrektor ZOPO.
Obwody szkolne będą zbliżone do tych, które funkcjonowały na terenie miasta przed reformą wprowadzającą szkoły gimnazjalne. Dzięki bazie czterech podstawówek planuje się również określenie specjalizacji szkół. W SP 1 miałyby powstać klasy sportowe, w SP 2 klasy integracyjne i specjalne, a w SP 4 klasy językowe.
(juk)