Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Dlaczego warto kupować lokalne produkty?

23.07.2013 00:00 red

Tomasz Jędrusik, przewodniczący Grupy Młodzi IG uważa, że kupowanie lokalnych produktów jest pewnego rodzaju wzorcem postępowania społecznego

Teoretycznie wiemy, że kupując lokalne produkty wspieramy lokalne firmy, które dają pracę i płacą podatki w Raciborzu, Rybniku, Wodzisławiu, a nie w Warszawie. Kupując coś „naszego” uruchamiamy też pozytywny łańcuch kolejnych zakupów: jeśli np. miejscowy piekarz sprzeda swój chleb, to część pieniędzy wyda u lokalnego rzeźnika, kafelkarza, stolarza. Jeśli ci będą mieć coraz więcej pracy, to zatrudnią ludzi nie z Białegostoku, ale miejscowych. A ci część zarobionych pieniędzy wydają przecież na miejscu, np. kupując bułki od piekarza z początku naszego łańcuszka.


W krajach Europy Zachodniej takiego lokalnego patriotyzmu uczy się już w szkołach, a potem promuje się go w niezliczonych kampaniach społecznych. Z biegiem lat to systematycznie umacniane przekonanie zakorzeniło się mocno w świadomości konsumentów. Proszę spróbować namówić Francuza, żeby kupił pomidory lub mięso spoza swojego regionu, albo żeby planowanie jakiejkolwiek inwestycji nie zaczynał od przeglądu lokalnych możliwości. Przyszła chyba pora, abyśmy i my zaczęli uczyć się, że wspieranie miejscowego biznesu jest w interesie wszystkich mieszkańców, ponieważ służy poprawie jakości życia całej lokalnej społeczności. – Dzisiaj kupowanie lokalnego produktu to już nie tylko wsparcie dla portfela sąsiedniego przedsiębiorcy, ale swego rodzaju wzorzec postępowania społecznego – pewnego rodzaju moda, trend, który dotarł do nas z Zachodu. Coraz częściej obserwujemy tego typu zachowania świadomych i wymagających klientów. Oczywiście warto kupować lokalne produkty. Mają wysoką jakość, oryginalną markę, a także są w bezpośrednim zasięgu naszego klienta. Produkt sąsiadującej firmy, to zawsze gwarancja rzetelności, którą w każdym momencie możemy zweryfikować, ocenić oraz polecić znajomym – uważa Tomasz Jędrusik, Przewodniczący Grupy Eksperckiej ds. młodzieży Izby Gospodarczej Młodzi–IG.

Stanisław Biel, prezes Raciborskiej Izby Gospodarczej dodaje, że kupowanie lokalnych produktów jest kwestią świadomości kształtowanej pokoleniowo, w poczuciu wartości tego, co posiadamy i siły – czym dysponujemy. To przywiązanie i szacunek do własnej marki. Poza tym również pewien model firmy, gdzie relacje pracownik – pracodawca, jeśli są kształtowane w sposób właściwy, korzystnie oddziałują w obie strony.


Wspieranie lokalnej przedsiębiorczości to jedno z głównych zadań Izby  Gospodarczej w Wodzisławiu oraz grupy Młodzi-IG, działającej w tym mieście. – Podejmowane przez nas różnorodne działania i organizowane wydarzenia przekładają się na promowanie lokalnych produktów w sposób bardzo skuteczny i innowacyjny. Taka reklama wyrobów zrzeszonego u nas przedsiębiorcy  to reklama bezpośredniego kontaktu z klientem w całym regionie. Silny przedsiębiorca to przedsiębiorca współpracujący z innymi firmami, dlatego już dzisiaj pragnę zaprosić wszystkich do współpracy, zarówno tych doświadczonych, jak i młodych przedsiębiorców. Zapraszam też do zasilenia szeregów Izby Gospodarczej w Wodzisławiu oraz grupy Młodzi–IG. Tylko dzięki współpracy nasza wspólna oferta jest bogatsza i jeszcze bardziej elastyczna – zachęca Tomasz Jędrusik.

Ewa Osiecka, tora

  • Numer: 30 (663)
  • Data wydania: 23.07.13

Archiwum

  • Numer: 28 (661)
  • Data wydania: 09.07.13
  • Numer: 29 (662)
  • Data wydania: 16.07.13
  • Numer: 30 (663)
  • Data wydania: 23.07.13
  • Numer: 31 (664)
  • Data wydania: 30.07.13
  • Numer: 32 (665)
  • Data wydania: 06.08.13