Bilet na pociąg kupisz przez komórkę!
Już na wiosnę nie trzeba będzie stać w kolejkach do kas, ani szukać konduktora w pociągu. Bilet można będzie kupić przez telefon komórkowy.
– Aby skorzystać z naszej usługi, należy się zarejestrować przez internet albo telefon komórkowy. W systemie CallPay zostanie zapisany numer telefonu, przez który klient będzie mógł dokonywać płatności. Otrzymamy numer konta, na które można dokonać doładowania, podobnie jak w systemach telefonów na kartę. Doładowanie będzie się odbywało natychmiast – tłumaczy Krzysztof Pawlicki dyrektor rozwoju Biznesu CallPay Sp. z o.o.
Bez SMS-a
W wagonach pojawi się naklejka z numerem telefonu. Aby dokonać płatności wystarczy krótkie połączenie z naszego telefonu. Nie musi to być nawet wysłanie SMS-a. Po wybraniu numeru trzeba będzie tonowo wpisać rodzaj ulgi. Następnie, po ok. 3 sekundach, bilet zostanie opłacony. Jego numer po chwili dostaniemy na komórkę. Podczas kontroli konduktor będzie sprawdzał numer biletu w bazie danych, którą system CallPay będzie przekazywać do PKP. Firma, która będzie świadczyć usługi CallPay otrzyma potwierdzenie dokonania transakcji za pomocą SMS-a lub przez internet.
Usługę płacenia za bilety w PKP nasz region wprowadzi jako pierwszy w Polsce.
Pociągi, później sklepy
Szef CallPaya zapewnia, że nowa usługa będzie przystępna i zrozumiała. – Wykonaliśmy testy na grupie osób w wieku ponad 50 lat. Ich wyniki potwierdziły, że jest to rozwiązanie, z którym osoby starsze i nieobeznane z nowymi technologiami nie powinny mieć problemów – zapewnia dyrektor Pawlicki. System CallPay w przyszłości ma być wykorzystany w jeszcze szerszy sposób. Na całym Śląsku miałoby się dzięki niemu dokonywać opłat nawet w sklepach czy na parkingach.
(luk)