Informacja turystyczna na Placu Wolności
W Rybniku powstał PIT – Punkt Informacji Turystycznej.
Takich miejsc powstało już w regionie kilkadziesiąt, a ten rybnicki prowadzony jest przez Śląską Organizację Turystyczną. – Idea jest prosta. Ktoś, kto przyjeżdża do Częstochowy i udaje się do PIT–u, otrzymuje informacje na temat tego, co jest ciekawego w samej Częstochowie, ale i w Pszczynie, Żorach czy Rybniku, ma więc pełną mapę atrakcji regionu. Ktoś, kto zawita do Rybnika, otrzymuje informacje nie tylko o naszym mieście, lecz też na przykład o Częstochowie, Pszczynie i tak dalej – tłumaczy prezydent Adam Fudali. Rybnik jest partnerem tego projektu, a jego wartość całkowita to 14,5 mln zł. – Program ten to tak naprawdę współpraca promocyjna miast w tym projekcie. Oprócz takiej personalnej pomocy, jakiej będzie udzielał pracownik PIT–u, postawiony także zostanie „info–kiosk”, który za pomocą multimedialnych prezentacji będzie przekazywał informacje o atrakcjach – dodaje prezydent. Jest to jeden z elementów wielkiej promocji Rybnika. Kolejnym jego elementem będzie olbrzymi billboard, który umieszczony zostanie na ścianie Teatru Ziemi Rybnickiej, na którym będą widniały informacje o najważniejszych wydarzeniach w mieście. Takie informacje będzie można również ściągnąć na smartfona za pomocą specjalnych foto–kodów. – Świat wirtualny wchodzi coraz bardziej w życie naszego miasta, pojawiają się multimedia i technologie, za pomocą których możemy jeszcze lepiej się promować – tłumaczy Adam Fudali.
(mark)