Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 39 (255) Data wydania: 27.09.11

Maluchy wiedzą, jak zachować się na drodze

Zasady bezpieczeństwa dzieci mają w małym paluszku.

W Szkole Podstawowej nr 6 w Rybniku-Zamysłowie odbyło się rozstrzygnięcie kampanii edukacyjnej „Bezpieczeństwo Dziecka na Drodze – 2011”.

Kampania w tym roku organizowana była przez firmę Statoil Poland po raz dwunasty. Celem akcji jest propagowanie zasad bezpiecznego poruszania się dzieci po drogach publicznych. Akcja swoim zasięgiem w Polsce objęła blisko 20 tys. dzieci z najmłodszych klas szkół podstawowych, znajdujących się w sąsiedztwie stacji Statoil. W ramach akcji przeprowadzono spotkanie edukacyjne, w którym udział wziął mł. asp. Ryszard Czepczor z wydziału ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji w Rybniku. Policjant opowiedział dzieciom o zasadach panujących na drodze oraz przestrzegł przed niebezpieczeństwami, które czyhają na dzieci. Znajomość zasad bezpieczeństwa wśród dzieci jest dosyć duża i nie można mieć co do tego wątpliwości. Dzieci znają przepisy. Ważną kwestią jest jednak ich rozwaga i chęć stosowania się do tych przepisów. To, że dziecko wie, że przed wejściem na jezdnię ma obejrzeć się w lewo, prawo i jeszcze raz w lewo to jest tylko teoria. Chodzi o to, aby dzieci faktycznie się stosowały do tych zasad, aby nie tylko obróciły głowę, ale faktycznie widziały nadjeżdżające samochody – tłumaczy Ryszard Czepczor. Podczas spotkania z policjantem dzieci odpowiadały na pytania dotyczące bezpieczeństwa na drodze, a za dobre odpowiedzi otrzymywały odblaskowe koszulki ufundowane przez Statoil. W SP 6 odbył się także finał konkursu plastycznego, w którym główną nagrodą był rower. Zwycięzcą konkursu został Klaudiusz Frelich, który przygotował makietę przejścia dla pieszych w 3D. Zgodnie z kodeksem drogowym, dzieci do lat piętnastu poruszające się po zmierzchu poza obszarem zabudowanym, mają obowiązek nosić widoczny element odblaskowy. Przepis ten nie jest jednak przez wszystkich przestrzegany. Akcja miała na celu m.in. uświadomienie tego obowiązku zarówno dzieciom, jak i ich rodzicom.

Szymon Kamczyk