Szkolenia dla organizacji
CRIS Rybnik przygotował kilka odrębnych spotkań i szkoleń, w których bezpłatnie mogą wziąć udział przedstawiciele organizacji pozarządowych oraz mieszkańcy.
Gaszowice, Powiat. Stowarzyszenie CRIS z Rybnika organizuje serię bezpłatnych szkoleń i spotkań dla organizacji pozarządowych z terenu powiatu.
Pierwsze ze spotkań odbędzie się w urzędzie gminy w Gaszowicach 11 października o godz. 15.30. Będzie to szkolenie pn. „Podstawy administracyjno-prawne funkcjonowania organizacji pozarządowych”. Celem szkolenia będzie podniesienie wiedzy i umiejętności uczestników w zakresie funkcjonowania i prowadzenia organizacji pozarządowych. Podczas szkolenia poruszone zostaną m.in. tematy podstaw prawnych funkcjonowania organizacji, działalności odpłatnej, nieodpłatnej i gospodarczej w organizacji, nadzór administracyjny i sądowy, komu podlega stowarzyszenie, fundacja, klub sportowy oraz najistotniejsze zapisy nowelizacji ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie. Szkolenie skierowane jest dla przedstawicieli organizacji z terenu powiatu rybnickiego, miasta Tychy oraz miasta Jastrzębie Zdrój. Kolejne spotkanie odbędzie się 13 października o godz. 17.00 w Starostwie Powiatowym w Rybniku. Będzie to seminarium informacyjne dotyczące Rady Pożytku Publicznego, Rady na rzecz osób niepełnosprawnych oraz współpracy z władzami w regionie. W programie seminarium znajdą się takie punkty jak informacja na temat zamierzeń Województwa Śląskiego wobec III sektora na rok 2012, Nabór przedstawicieli do Społecznej Rady na rzecz osób niepełnosprawnych i powołanie powiatowego koordynatora ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz inicjatywa utworzenia Powiatowej Rady Pożytku Publicznego (jej rola i sposób wyłonienia członków rady). Trzecie niezależne spotkanie odbędzie się 18 października w godz. 9.00 – 15.00 w urzędzie gminy w Gaszowicach. Będzie to szkolenie organizowane wraz ze Stowarzyszeniem Lyskor pn. „Profesjonalna obsługa klienta”. Szkolenie jest skierowane głównie do osób niezatrudnionych, w wieku aktywności zawodowej (18-64 lata). Mogą wziąć w nim także udział przedstawiciele organizacji pozarządowych, szkół, bibliotek, domów kultury, urzędów gmin itp., mający na co dzień kontakty z klientami. Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy w zakresie budowania i podtrzymywania pozytywnych relacji z klientami. Szczegóły na temat wszystkich szkoleń i spotkań można znaleźć na stronie www.cris.org.pl
(ska)