Studentki i górnik
Krakowianka, mieszkanka Czerwionki i stanowiczanin zostali twarzami kampanii promocyjnej gminy Czerwionka–Leszczyny.
CZERWIONKA–LESZCZYNY. Karolina, Basia i Karol – to z ich twarzami od teraz kojarzona będzie gmina Czerwionka–Leszczyny. To oni zagrają w spocie reklamowym emitowanym na antenie ogólnopolskich stacji telewizyjnych oraz pojawią się na plakatach i bilbordach reklamujących gminę i jej tereny inwestycyjne. Młodzi, energiczni, pełni entuzjazmu i wykształceni. Pierwszy „klaps” na planie reklamówki padnie pod koniec miesiaca.
Blondynka–naukowiec
Karolina Leszczyńska to pierwsza z wybranych. 22–latka mieszkająca w Czerwionce. Studiuje na trzecim roku biotechnologii na Politechnice Śląskiej. Jest stypendystka Ministra Edukacji Narodowej. Od 10 lat trenuje piłkę ręczną, a jej pasją jest również fotomodeling. – Uważam, że pomysł na spot reklamowy gminy jest bardzo dobry. Pomyślałam, dlaczego miałabym nie spróbować? Wzięłam udział w castingu, bo chcę zachęcić inwestorów, aby lokowali tutaj swój kapitał. Jestem przekonana, że sprostam roli bardzo dobrego pracownika – mówi Karolina.
Pani prawnik
23–letnia Barbara Konopka obecnie wprawdzie mieszka w Krakowie, gdzie studiuje prawo na „Jagiellonce”, ale przez lata mieszkała w Kamieniu, a wcześniej w Leszczynach. Zna bardzo dobrze gminę. Stąd pochodzą jej dziadkowie, tutaj ona sama chodziła do gimnazjum w Leszczynach. – Ogłoszenie o castingu znalazłam w internecie i postanowiłam spróbować swoich sił. Bardzo się cieszę, że będę miała szansę wystąpić w reklamie – komentuje wygraną Basia.
Górnik z dziada, pradziada
21–letni stanowiczanin, Karol Chlubek, pochodzi z tradycyjnej rodziny górniczej. Pracuje na kopalni „Chwałowice”. – Jestem przeciwnikiem siedzenia na kanapie przed telewizorem, bo w naszej gminie jest wiele fajnych miejsc do rekreacji. Gram w piłkę nożną, pływam, lubię też spędzać czas na siłowni – mówi młody mieszkaniec Stanowic, który jestem fanem turystyki rowerowej. – Moja ulubiona trasa wiedzie przez stanowicki las aż do źródełka w Szczejkowicach – wyjaśnia.
Wielu chętnych na „gwiazdę”
Do castingu zgłosiło się ponad 60 osób. Nie tylko mieszkańcy Czerwionki–Leszczyn, ale także ościennych miejscowości. – Casting był jednym z etapów realizacji projektu promocji terenów inwestycyjnych „Czerwionka–Leszczyny. Złoża sukcesu” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Jesteśmy ogromnie wdzięczni, że mieszkańcy regionu tak licznie odpowiedzieli na nasze zaproszenie – mówi Hanna Piórecka–Nowak, rzeczniczka czerwioneckiego magistratu. Jak dodaje nowy pomysł na jak najlepsze przedstawienie gminnych terenów inwestycyjnych postanowiono oprzeć na wyeksponowaniu największego atutu Czerwionki–Leszczyn, kadry profesjonalistów. – Powodzenie i rozwój przedsiębiorstwa w znacznej mierze zależy od zatrudnionych pracowników. Młodzi, wykształceni, energiczni, ambitni, sumienni – takich też cech poszukuje potencjalny pracodawca a tacy są właśnie mieszkańcy Czerwionki–Leszczyn. Stąd nasze hasło „Inwestorze, kadra profesjonalistów czeka w Czerwionce–Leszczynach” – oznajmia rzeczniczka. Pieniądze, prawie 802 tys. zł na kampanię reklamową gminy dała Unia Europejska.
(MS)