Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 9 (277) Data wydania: 28.02.12

Pasażerowie mają głos

W krótkiej wiadomości do ZTZ możemy poinformować o gapowiczach, czy uprzejmości kierowcy.

Na kilka tygodni, w ramach testu, Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku uruchomił specjalny numer, pod który pasażerowie mogą wysyłać smsy z informacjami o stanie autobusu, przystanku, zachowaniu kierowcy czy gapowiczach. 

Pasażerowie za pomocą wiadomości tekstowej mogą zarówno pochwalić ZTZ, jak również ponarzekać. – Zdarzają się sytuacje, kiedy podróżny z różnych powodów nie chce wykonać telefonu lub zdarzenie ma miejsce poza godzinami urzędowania naszego biura. Nie trzeba czekać, by w domu pisać email, bo wraz z czasem mogą umknąć ważne szczegóły. Teraz w sposób dyskretny można poinformować nas o tym, co dzieje się na organizowanych przez nas liniach – informują pracownicy ZTZ. Numer już działa, to 793 834 730. Trzeba jednak zaznaczyć, że próżne będą próby dzwonienia. Pod podany numer możemy tylko wysłać sms, a specjalny system, działający 24 godziny na dobę, odbierze ją i poinformuje odpowiednie służby. ZTZ zapowiada, że w miarę możliwości będzie kontaktować się z autorem wiadomości, pod numer z którego została wysłana. Takie działanie będzie miało na celu np. dopytanie o szczegóły. ZTZ planuje też nagradzać autorów informacji, które okażą się przydatne dla poprawy funkcjonowania komunikacji. Jak zapowiada dyrektor ZTZ, Kazimierz Berger, być może za takie informacje będzie można zdobyć nawet darmowy bilet okresowy. Przykładowymi wiadomościami, jakie możemy wysłać, są informacje o tym, że do autobusu wsiadły osoby, które nie skasowały biletu, że autobus się zepsuł, że kierowca np. zapomniał wydać biletu, czy na danym przystanku zniszczony został rozkład jazdy. Ważne, aby w pierwszej kolejności podać numer linii, kierunek kursu i przystanek. Koszt smsa do ZTZ jest zależny od stawek naszego operatora. 

(ska)