Pasażerowie mają głos
W krótkiej wiadomości do ZTZ możemy poinformować o gapowiczach, czy uprzejmości kierowcy.
Na kilka tygodni, w ramach testu, Zarząd Transportu Zbiorowego w Rybniku uruchomił specjalny numer, pod który pasażerowie mogą wysyłać smsy z informacjami o stanie autobusu, przystanku, zachowaniu kierowcy czy gapowiczach.
Pasażerowie za pomocą wiadomości tekstowej mogą zarówno pochwalić ZTZ, jak również ponarzekać. – Zdarzają się sytuacje, kiedy podróżny z różnych powodów nie chce wykonać telefonu lub zdarzenie ma miejsce poza godzinami urzędowania naszego biura. Nie trzeba czekać, by w domu pisać email, bo wraz z czasem mogą umknąć ważne szczegóły. Teraz w sposób dyskretny można poinformować nas o tym, co dzieje się na organizowanych przez nas liniach – informują pracownicy ZTZ. Numer już działa, to 793 834 730. Trzeba jednak zaznaczyć, że próżne będą próby dzwonienia. Pod podany numer możemy tylko wysłać sms, a specjalny system, działający 24 godziny na dobę, odbierze ją i poinformuje odpowiednie służby. ZTZ zapowiada, że w miarę możliwości będzie kontaktować się z autorem wiadomości, pod numer z którego została wysłana. Takie działanie będzie miało na celu np. dopytanie o szczegóły. ZTZ planuje też nagradzać autorów informacji, które okażą się przydatne dla poprawy funkcjonowania komunikacji. Jak zapowiada dyrektor ZTZ, Kazimierz Berger, być może za takie informacje będzie można zdobyć nawet darmowy bilet okresowy. Przykładowymi wiadomościami, jakie możemy wysłać, są informacje o tym, że do autobusu wsiadły osoby, które nie skasowały biletu, że autobus się zepsuł, że kierowca np. zapomniał wydać biletu, czy na danym przystanku zniszczony został rozkład jazdy. Ważne, aby w pierwszej kolejności podać numer linii, kierunek kursu i przystanek. Koszt smsa do ZTZ jest zależny od stawek naszego operatora.
(ska)