Będzie praca w Kłokocinie
Jeden z największych pracodawców w Rybniku – DB Schenker Rail Polska ukończył właśnie wielką inwestycję i szuka nowych pracowników. Nieoficjalnie mówi się nawet o 150 miejscach pracy.
Firma DB Schenker to największy prywatny kolejowy przewoźnik, od lat prowadzący swój zakład również w Rybniku. Liczący kilkaset lokomotyw i tysiące wagonów tabor firmy, wymaga jednak regularnego serwisowania. Część tej pracy od lat odbywa się w Rybniku. Od 16 października firma może zwiększyć liczbę naprawianych wagonów dzięki nowej hali przy ulicy Kłokocińskiej. Tzw. linia potokowa w rybnickim Oddziale Napraw Wagonów DB Schenker Rail Polska S.A. jest teraz najnowszym systemem napraw wagonów w skali całej Grupy Deutsche Bahn.
Czym jest linia potokowa? To nic innego jak rozmieszczenie stanowisk wzdłuż linii na której każdy z pracowników będzie wykonywał jedną określoną czynność na przesuwającym się składzie.
Jak zapewniają przedstawiciele firmy, nowy system to prawdziwa rewolucja. – Nowa linia jest rozwiązaniem pozwalającym na serwisowanie w skali roku do 2500 wagonów – tj. prawie trzykrotnie więcej niż dotychczas – oraz na skrócenie średniego czasu przepływu wagonu o około 80 proc. Prace remontowe wagonów w zmodernizowanym oddziale odbywają się równolegle na dwóch dziesięciostanowiskowych liniach potokowych, każda o długości 265m – wylicza Katarzyna Marciniak z DB Schenker Rail Polska S.A.
Co inwestycja oznacza dla mieszkańców? Nowe miejsca pracy. – Zwiększenie mocy przerobowych zakładu w Rybniku wiąże się z prognozą wzrostu zatrudnienia, co pozostaje w zgodzie z potrzebami lokalnego rynku pracy – przyznaje Katarzyna Marciniak. Firma milczy na temat konkretnej liczby stanowisk, jednak jesienią 2012 roku prezes DB Schenker Rail Tabor Robert Nowakowski mówił nawet o 150 miejscach pracy. Nowa linia potokowa to największy projekt zrealizowany w DB Schenker Rail Polska. Warta ponad 11 milionów złotych inwestycja została sfinansowana w całości ze środków własnych i zrealizowana w ciągu jednego roku. Cała inwestycja oznaczała przebudowę części głównej hali naprawczej i zakup nowoczesnych urządzeń. Zakład zyskał nowe tory, posadzki, kanały rewizyjne, instalację elektryczną, powietrzną i gazów technicznych. Zmodernizowano całkowicie system oświetlenia. Jednostka została wyposażona w nowoczesne urządzenia, wykorzystywane w remontach taboru.
(acz)