Stawiają na promocję
Żory chcąc się rozwijać, bardzo mocno postawiły na promocję. Kilka lat temu ruszyła kampania mieszkaniowa pod hasłem „Zostań naszym sąsiadem”, w ramach której można m. in. oglądać specjalnie na tę okazję przygotowane spoty w telewizji Polsat News, ukazujące się w bardzo atrakcyjnym wieczornym paśmie reklamowym.
Wszystkie działania promocyjne mają przedstawić miasto jako przyjazne miejsce do zamieszkania. – Kampania promocyjna to jednak nie tylko plakaty i filmy reklamowe, ale konkretne oferty mieszkań i działek dostępne na żorskim rynku nieruchomości. Pod adresem www.nieruchomosci.zory.pl działa już serwis internetowy, prowadzony przez spółkę Nowe Miasto, który gromadzi oferty sprzedaży działek budowlanych oraz kupna i wynajmu mieszkań. Oferty mogą zamieszczać zarówno osoby prywatne jaki i firmy, agencje nieruchomości czy deweloperzy na dogodnych warunkach – tłumacz Anna Ujma, Doradca Prezydenta ds. Polityki Promocji i Informacji.
Inną propozycją portalu skierowaną do lokalnych przedsiębiorców jest baza żorskich firm. Podmioty z branży nieruchomości oraz szeroko pojętej branży budowlanej mogą, bez ponoszenia opłat, zamieścić swoje dane w tworzącej się bazie. Dzięki niej, zainteresowane budową domu czy urządzeniem mieszkania osoby, będą mogły znaleźć w jednym miejscu kompleksowe informacje oraz dane kontaktowe do stolarza, malarza, sklepu ogrodniczego lub elektryka.
Twarze Żor
W ramach kampanii promocyjnych organizowane są także konkursy: filmowy na najlepszy spot reklamowy oraz, aktualnie, konkurs fotograficzny. Zdjęcie pracowników Biura Doradcy Prezydenta ds. Polityki Promocji i Informacji, które pojawiło się na stronie www.zory.pl i na portalu społecznościowym Facebook, zainaugurowało kolejny etap kampanii mieszkaniowej „Zostań Naszym Sąsiadem”. Pracownicy urzędu widnieją na zdjęciu z namalowanymi na twarzach flagami Żor i hasłem „Z Żorami nam do twarzy”. Celem akcji żorskich urzędników jest znalezienie osób, które mogłyby stać się twarzą miasta. – Motywem przewodnim kampanii będą mieszkańcy Żor. Na żorskich ulicach pojawią się billboardy, citylighty i plakaty z ich portretami. Hasło reklamowe tej części kampanii brzmi „Zostań Twarzą Żor”. Uczestnik konkursu musi jedynie przysłać swoje sympatyczne zdjęcie z dopiskiem, dlaczego jego zdaniem warto zamieszkać w Żorach. Stawiamy na autentyczność – mieszkańcy Żor lub te osoby, które planują zamieszkać w Żorach to najlepsi bohaterowie naszej kampanii, bo są autentyczni i naturalni. To mieszkańcy – żorzanie bez retuszu – mówi Anna Ujma.
Tereny inwestycyjne
Żory promują również swoje tereny inwestycyjne. M.in. poprzez projekt „Od A do Żor – kampania promocyjna terenów inwestycyjnych zlokalizowanych na obszarze miasta”, który otrzymał dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. – Przy planowaniu przedmiotowego projektu sięgnięto zarówno po innowacyjne jak i sprawdzone formy promocji, wykorzystując w tym celu nośniki przekazu takie jak: internet, prasa, telewizja, telefonia mobilna oraz kontakty bezpośrednie. Produktem projektu będzie 5 profesjonalnych kampanii promocyjnych – wyjaśnia Ujma.
Sposób przeprowadzenia kampanii promocyjnych został poprzedzony analizą wybranych narzędzi promocyjnych, co daje gwarancję wprowadzenia w życie innowacyjnych, profesjonalnych oraz efektywnych sposobów promocji oferty inwestycyjnej.
Aktualnie promocja terenów odbywa się także na łamach: Newsweek’a czy Forbes’a. W celach promocyjnych wykorzystywane są miejskie billboardy, citylighty na wiatach przystanków autobusowych, słupy ogłoszeń itp., a także portale internetowe: www.zory.pl czy www.inwestycjezory.pl,
Media pomagają
Żory skorzystały też m.in. z promocji na ledach portu lotniczego Katowice-Pyrzowice. – Stale współpracujemy też z dziennikarzami lokalnymi i regionalnymi, których na bieżąco informujemy o ciekawych działaniach w mieście, nowych inwestycjach czy wydarzeniach kulturalnych i sportowych. Media chętnie, nieodpłatnie współpracują z nami przyczyniając się do promocji Żor w regionie, jak i w całej Polsce. Za co serdecznie dziękujemy – dodaje na zakończenie Anna Ujma, Doradca Prezydenta ds. Polityki Promocji i Informacji.
Marek Pietras