Krzysztof Jaroch zamienia Rybnik na Wodzisław
Naczelnik Wydziału Promocji Urzędu Miasta Rybnika zmienia pracę. Krzysztof Jaroch bo o nim mowa, objął 26 marca stanowisko dyrektora WCK w Wodzisławiu Śląskim. Będzie pełnił obowiązki dyrektora na czas usprawiedliwionej nieobecności Nadii Mechine. Decyzję o powołaniu Jarocha na stanowisko dyrektora podjął prezydent Wodzisławia – Mieczysław Kieca.
Kilka tygodni temu w Rybniku było głośno o naczelniku, który wcześniej siedem lat był rzecznikiem prasowym byłego prezydenta Fudalego. Portal rybnik.com.pl ujawnił, że pewne zlecenia dla miasta wykonywały te same firmy, które prowadziły kampanię wyborczą Adama Fudalego właśnie. Za wyborem firm miał stać naczelnik. Po publikacjach – obecny prezydent Piotr Kuczera zarządził audyt w urzędzie, podczas którego wykryto kilka nieprawidłowości, jak podano głównie w sferze etyki. Piotr Kuczera powiedział zaś, że poziom zaufania do naczelnika wydziału promocji dramatycznie zmalał. Przenosiny Krzysztofa Jarocha do sąsiedniego miasta, rozwiązują problem braku zaufania na linii prezydent – naczelnik wydziału.
– W Wodzisławiu czekają na mnie zupełnie inne zadania i obwiązki – mówi Krzysztof Jaroch. – To dla mnie duże wyzwanie, które wiąże się ze sporą odpowiedzialnością. Jest to również szansa na rozwój osobisty. Propozycja objęcia tego stanowiska jest bardzo ciekawa. Będę miał szansę szerzej spojrzeć na kulturę – dodaje nowy szef WCK. Zapewnia jednocześnie, że nie zamierza robić drugiego Rybnika, tylko pierwszy Wodzisław. – To oczywiste, że będę musiał działać w oparciu o możliwości, jakie dostanę. Zdaję sobie sprawę, że te możliwości będą inne niż w Rybniku, być może mniejsze, ale to nie oznacza, że trzeba robić gorsze rzeczy – twierdzi Jaroch. Swojej zawodowej przeprowadzki nie odbiera jako ucieczkę z Rybnika. – Ja z tym miastem jestem związany z wyboru. Ale Wodzisław to też trochę moje miasto. Mam tam rodzinę, spędziłem tam swoje lata szkolnej młodości. Odnajdę się w Wodzisławiu bez problemu – zapewnia były już naczelnik rybnickiego wydziału promocji. (pm)