Uczniowie nie mogą się nudzić
ŚWIERKLANY. „Aktywne przerwy” oraz „Noc w szkole”, to inicjatywy, które mają zachęcić uczniów Gimnazjum im. Karola Miarki w Świerklanach do aktywności i nauki. Pomysłodawczynią tych rozwiązań jest Sylwia Masłowska, na co dzień nauczycielka wychowania fizycznego.
Od ubiegłego roku gimnazjaliści mają okazję, aby przynajmniej dwie przerwy dziennie – o 10.15 i 13.00 spędzić w odmienny, bardzo ciekawy sposób, a wszystko za sprawą akcji „Aktywne przerwy”. Uczniowie mogą w tym czasie grać w tenisa stołowego, różne gry zespołowe oraz uczestniczyć w zajęciach aerobiku. – Jak wiadomo, gry indywidualne i zespołowe rozwijają umiejętności interpersonalne, uczą współpracy w zespole oraz przestrzegania reguł i ustalonych zasad, a także zachęcają do zdrowej rywalizacji. Uczestnictwo w grach korzystnie wpływa również na doskonalenie umiejętności technicznych. Młodzież uczy się organizacji rozgrywek, sędziowania i kibicowania – wyjaśnia Sylwia Masłowska. – Z kolei muzyka motywuje do działania i aktywności fizycznej, dlatego też stała się ona nieodzownym elementem aktywnych przerw. Zajęcia muzyczno- ruchowe, czyli aerobik, doskonale wpływają na zdrowie i samopoczucie. Wzmacniają układ krążeniowo-oddechowy, poprawiają wydolność organizmu. To doskonała metoda na aktywne spędzanie czasu wolnego między zajęciami – dodaje nauczycielka.
Kolejnym pomysłem, który bardzo zainteresował uczniów, była „Noc w szkole”. Uczniowie dwóch klas zostali zaproszeni do szkoły na całą noc. Noc pełna atrakcji rozpoczęła się zachęcająco, bo dyskoteką, która świetnie zintegrowała uczestników spotkania. Potem, by nieco się wyciszyć, młodzież ułożyła się na materacach i karimatach, by wysłuchać lektury Karola Dickensa „Opowieść wigilijna”. O odpowiedni nastrój zadbała nauczycielka Ewa Wojaczek, czytając lekturę przy świecach. Oprócz tego uczniowie mogli się trochę poruszać na małym turnieju siatkówki, a także rozwinąć się artystycznie pod okiem Elżbiety Pierchały – kustosz Śląskiej Galerii Malarstwa „Jan” w Jankowicach. – Takie spotkania z pewnością integrują, przełamują bariery, wzmacniają zespół klasowy oraz uczą współpracy a także przyczyniają się do lepszego poznania naszych wychowanków – stwierdza Sylwia Masłowska, zachęcając innych nauczycieli do podobnych inicjatyw.
(ska)