„Halo!Rybnik”. Miasto wychodzi do mieszkańców
Miasto ma pomysł na zagospodarowanie miejsca, w którym przez lata znajdowała się tzw. „Cepelia”. – Chcemy stworzyć mieszkańcom przestrzeń, z którą będą mogli się utożsamiać i którą będą traktować jako własną.
Miejsce będzie zachęcać z jednej strony swą estetyką – nowoczesną i nawiązującą do miejskich barw aranżacją, z drugiej zaś szeroką ofertą działań animacyjnych zorientowanych na integrację społeczności miasta – tłumaczy prezydent Rybnika Piotr Kuczera.
Kafejka i miejsce spotkań
Koncepcja stworzenia punktu na deptaku wpisuje się w działania związane z ożywianiem Śródmieścia. Powstały punkt będzie łączyć funkcje punktu informacji turystycznej (istniejącego w tej chwili w budynku kas biletowych na Placu Wolności), miejsca spotkań mieszkańców z władzami miasta, kafejki, w której można spokojnie porozmawiać, sklepu, w którym będzie można zakupić związane z miastem gadżety, a przede wszystkim przestrzeni dla organizacji różnego typu eventów czy wizyt studyjnych. – To ma być bardzo otwarte miejsce, otwartego miasta. Będzie się tu można spotkać z prezydentem, wiceprezydentami, ale głównie z rybnickimi artystami czy sportowcami. Tutaj mieszkańcy będą mogli również kupić bilety na imprezy sportowe czy kulturalne – dodaje Agnieszka Skupień, asystentka prezydenta.
Lokal znajduje się w zasobach Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej, który koordynuje przeprowadzany właśnie remont. Jego koszt to 500 tys. zł. Obsługą punktu zajmie się spółka „Hossa”. – Będziemy prowadzić tutaj kawiarnię. W ramach obniżenia kosztów utrzymania, planujemy wynajmować salę konferencyjną, będziemy mieć również możliwość sprzedaży powierzchni reklamowych. Szczegóły są jednak dopiero dopracowywane – mówi Jarosław Sikora prezes spółki Hossa.
Gadżety i artyści
Zadowoleni z tej inicjatywy Miasta są przedstawiciele rybnickiej kultury. Adam Drewniok z zespołu Carrantuohill twierdzi, że od lat zgłaszali potrzebę takiego miejsca. – Osobiście od lat zabiegałem o to, żeby powstało miejsce, gdzie można przyjść i kupić jakieś gadżety związane z Rybnikiem, ale również książki, płyty – wszystko, co stworzyli rybniczanie. Tylko przyklasnąć tej inicjatywie – mówi Drewniok. Wtóruje mu Piotr Sobik z Agencji Star Manager, który jest menedżerem m.in. Kabaretu Młodych Panów. – Gdy tylko poznaliśmy pomysł, stwierdziliśmy, że to może być fajne miejsce, aby spotykać się z ludźmi. Już dziś mogę zagwarantować, że przynajmniej raz w roku zorganizujemy spotkanie z Kabaretem Młodych Panów. Być może częściej, chociaż osób, które można będzie tutaj zaprosić jest całe mnóstwo – twierdzi Sobik.
Punkt w byłej „Cepelii” ma być czynny w dni powszednie i weekendy przynajmniej do godz. 20.00, a jego otwarcie zaplanowano na czas tegorocznych Dni Rybnika.
(pm)